Κατευθύνσεις Σπουδών

Στο τρίτο έτος σπουδών (Ε΄ εξάμηνο) οι φοιτητές καλούνται να επιλέξουν υποχρεωτικά την κατεύθυνση σπουδών της εξειδίκευσης τους. Στο Π.Π.Σ. προσφέρονται οι ακόλουθες επιλογές κατεύθυνσης σπουδών:

  1. Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ.
  2. Οικονομική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση.
  3. Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχειρησιακή Έρευνα.

Κατεύθυνση Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ

Η κατεύθυνση αυτή δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εμβαθύνουν σε ένα σύνολο μαθημάτων και δεξιοτήτων που αφορούν τις διοικητικές λειτουργίες των επιχειρήσεων και οργανισμών και τη λειτουργία του μάρκετινγκ.

Η διαχείριση επιχειρήσεων (μάνατζμεντ) τείνει να ασχολείται με τις ανθρώπινες πτυχές της λειτουργίας μιας επιχείρησης, τη διοίκηση του προσωπικού, ζητήματα επικοινωνίας και ζητήματα ανάπτυξης επιχειρηματικής δράσης, επιχειρηματικότητας και στρατηγικής. Η ανθρωποκεντρική φύση των σπουδών αυτής της κατεύθυνσης απευθύνεται σε φοιτητές που θέλουν να αναπτύξουν ικανότητες διαχείρισης του ανθρώπινου παράγοντα στις επιχειρήσεις και επιθυμούν να είναι ηγέτες μικρών και μεγαλύτερων ομάδων, να οργανώνουν και να διαχειρίζονται τη συνεργασία με άλλους, να διευθετούν τα διαπροσωπικά ζητήματα και να παρακινούν τους συναδέλφους τους να αποδίδουν αποτελεσματικά.

Οι σπουδές στο μάρκετινγκ εστιάζονται στο πώς οι επιχειρήσεις δημιουργούν και διατηρούν σχέσεις με τους πελάτες τους και το κοινό τους, πώς επικοινωνούν με τους πελάτες τους και τους παραδίδουν προσφορές αξίας. Το μάρκετινγκ ερευνά τις ανάγκες των καταναλωτών και δημιουργεί προϊόντα ή υπηρεσίες που ικανοποιούν αυτές τις ανάγκες, προωθώντας παράλληλα την αποστολή της επιχείρησης ή του οργανισμού. Η κατεύθυνση αυτή δίνει έμφαση σε ζητήματα έρευνας μάρκετινγκ, ανάλυσης της συμπεριφοράς του καταναλωτή, πωλήσεων, διαφήμισης, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων και καλύπτει τις πτυχές του ψηφιακού μάρκετινγκ και του τρόπου που το διαδίκτυο επιδρά στις λειτουργίες του μάρκετινγκ.

Κατεύθυνση Οικονομικής και Χρηματοοικονομικής Διοίκησης

Η κατεύθυνση αυτή δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να εμβαθύνουν σε ένα σύνολο μαθημάτων και δεξιοτήτων που αφορούν την οικονομική ανάλυση των επιχειρηματικών υποθέσεων και τη χρηματοοικονομική διοίκηση επιχειρήσεων και οργανισμών.

Τα οικονομικά είναι η επιστήμη της μελέτης των μεθόδων παραγωγής και διανομής του πλούτου. Βασίζονται στην έννοια του οικονομικού συστήματος, που περιλαμβάνει έννοιες όπως η παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών, η αγορά, οι τιμές, η εργασία, η χρηματοδότηση και γενικά η διαχείριση των πλουτοπαραγωγικών πόρων. Ως κοινωνική επιστήμη, η οικονομική επιστήμη ασχολείται πρωτίστως με τη συμπεριφορά και τις σχέσεις ανθρώπων και οι θεωρίες της εφαρμόζονται στον πραγματικό κόσμο για να αναλύσουμε τις οικονομικές δραστηριότητες και την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων, αγορών και κυβερνήσεων. Ως πρακτική επιστήμη, τα οικονομικά συμβάλλουν στο να κατανοήσει ο απόφοιτος της διοίκησης των επιχειρήσεων τις οικονομικές αρχές, αξίες και θεσμούς που διέπουν τον κόσμο. Οι φοιτητές αναπτύσσουν μια οικονομική αντίληψη του κόσμου και αναλυτικές ικανότητες που μπορούν να εφαρμοστούν σε πολλά διαφορετικά επιχειρηματικά πεδία.

Η χρηματοοικονομική διοίκηση αναφέρεται σε όλες τις αποφάσεις που σχετίζονται με το χρήμα. Στην πράξη, αφορά τη διαχείριση κεφαλαίων, τη διαχείριση χρέους, τις τραπεζικές συναλλαγές, τις κεφαλαιαγορές και τις επενδύσεις. Έχει στενή σχέση με τη λογιστική, με τη διαφορά ότι η λογιστική επικεντρώνεται στη συλλογή, καταγραφή και ανάλυση χρηματοοικονομικών πληροφοριών, ενώ η χρηματοδότηση ασχολείται περισσότερο με τις επιπτώσεις που προκύπτουν από την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χρηματοοικονομικής διαχείρισης. Τα μαθήματα της κατεύθυνσης αυτής καλύπτουν έναν συνδυασμό τεχνικών και θεωρητικών γνώσεων, συμπεριλαμβανομένων της μέτρησης/αποτίμησης των οικονομικών αξιών και της λήψης επενδυτικών και χρηματοδοτικών αποφάσεων. Έχοντας αναπτύξει σημαντικές δεξιότητες χρηματοοικονομικής διοίκησης, οι απόφοιτοι είναι προετοιμασμένοι για ένα ευρύ φάσμα σταδιοδρομίας, σε πολλούς τύπους ιδιωτικών και δημόσιων οργανισμών, όπως επιχειρήσεις, εμπορικές και επενδυτικές τράπεζες, ασφάλειες, εταιρείες διαχείρισης ακινήτων, κ.λπ.

Κατεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων και Επιχειρησιακής Έρευνας

Η κατεύθυνση αυτή προσφέρει μαθήματα που εμβαθύνουν σε σύγχρονα θέματα πληροφοριακών συστημάτων και αναλυτικών μεθόδων για την επίλυση των επιχειρηματικών προβλημάτων και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

Οι τεχνολογίες πληροφορικής έχουν σήμερα κυρίαρχο ρόλο στην επιτυχία των επιχειρήσεων. Η επιτυχής αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής απαιτεί τη συνδυαστική κατανόηση των επιχειρηματικών ζητημάτων και των τεχνολογιών που είναι διαθέσιμες και αυτό δημιουργεί μία έντονη ζήτηση για εξειδικευμένα στελέχη που μπορούν να συνδυάζουν τις επιχειρηματικές και τις τεχνολογικές γνώσεις. Μέσα από τα μαθήματα αυτής της κατεύθυνσης οι φοιτητές θα μάθουν τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι τεχνολογίες πληροφορικής για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Ειδικότερα, θα αποκτήσουν γνώσεις για την ανάλυση δεδομένων και τη διαχείριση πληροφοριών για τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων, τη μελέτη των επιχειρηματικών διαδικασιών και της ροής πληροφοριών με στόχο την ανάπτυξη αποτελεσματικών οργανωτικών δομών, την ανάλυση, ανάπτυξη και διοίκηση πληροφοριακών συστημάτων, και την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής για την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Η επιχειρησιακή έρευνα είναι ένα διεπιστημονικό πεδίο που εφαρμόζει αρχές και μεθόδους που βασίζονται στα μαθηματικά, την πληροφορική, την οργανωσιακή συμπεριφορά, τη βιομηχανική διοίκηση και τη διοικητική επιστήμη με σκοπό να συνδράμει τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων με αναλυτικές επιστημονικές γνώσεις και ικανότητες. Η επιχειρησιακή έρευνα είναι άμεσα συνυφασμένη με τη διοίκηση λειτουργιών, που είναι ένας διεπιστημονικός τομέας της επιχείρησης που ασχολείται με τον προγραμματισμό, τον έλεγχο και την εποπτεία της καθημερινής παραγωγής και λειτουργίας μιας επιχείρησης. Ορισμένοι πρακτικοί τομείς της διοίκησης λειτουργιών είναι η διαχείριση των διαδικασιών παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών (σχεδιασμός, ανάπτυξη, εποπτεία, κλπ.), ο σχεδιασμός διαδικασιών, ο έλεγχος και η διαχείριση της ποιότητας, η ανάπτυξη μεθόδων συνεχούς βελτίωσης, η διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού, κ.λπ.. Οι πτυχιούχοι που διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις επιχειρησιακής έρευνας μπορούν να εργαστούν σε σχεδόν οποιονδήποτε κλάδο της βιομηχανίας και των υπηρεσιών.

Συχνές ερωτήσεις για τις κατευθύνσεις και τις επιλογές μαθημάτων