ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Quality Management

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Business Administration
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 701 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 7th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Quality Management
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures and Practice/Exercises 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=959

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The objectives of this lesson are:

  • To develop the concept and principles of Quality and in particular Quality in the practice of Management.
  • To demonstrate the importance of applying Quality procedures and methods in the operation, competition and sustainability of organizations and in their relations with their Customers.
  • To provide knowledge about the Certification of Quality Assurance Systems according to ISO, HACCP standards, etc.
  • To analyze the philosophy of Quality Management, its basic principles and objectives, its basic tools, its differences with the traditional management approach, its advantages and implementation methods. Emphasis is also placed on the application of Statistical Quality Control techniques aimed at verifying the ability of processes and the final product to meet specific requirements on the one hand, and on the other hand at improving outgoing quality, such as Acceptance Sampling and statistical control of the production process (Statistical Process Control, SPC).
  • To train students in the techniques and methods of prevention, monitoring and quality control.

Upon completion of the course students should be able to:

  • Understand the dimension of Quality in business management.
  • Detect non-quality situations in business processes and use tools to record and analyze low-quality processes.
  • Calculate the cost of the management of quality.
  • Apply quality procedures in the organizations’ activities/ Quality Function Deployment -QFD.
  • Carry out statistical quality control applications to control the quality of services (public services, banks, telecommunications organizations).
  • Carry out an economic analysis of quality by exploring concepts such as the cost of good and bad quality, the optimal level of quality, reducing the cost of quality and quality in relation to supplier evaluation.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

to be filled

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Fundamental concepts of Total Quality Management.
  • Historical development of Quality – Quality models.
  • Theoretical approaches of IOP.
  • Quality Planning-Planning.
  • Certification of Quality Assurance Systems.
  • Quality Costs.
  • Quality Control Methods and Tools.
  • Laboratory Control.
  • Quality Improvement Techniques and Tools.
  • Statistical Quality Control.
  • Examples of low cost quality.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Online guidance.
  • Slides Projection in the classroom.
  • Use of E-mail and onlne communication systems.
  • Use of e-learning system (moodle).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures75
Practice/Exercises40
Assignment(s)10
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

to be filled

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  •  Γ. Πάσχος και Γ. Πλουμίδης «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας», Β Έκδοση,  Εκδ. ΕΧΕΔΩΡΟΣ,  2008, Θεσσαλονίκη.
  • Κέφης, Β. «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας», εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ, 2014, Αθήνα.
  • Δερβιτσιώτης, Κ. «Διοίκηση Ολικής Ποιότητας», Νομική Βιβλιοθήκη, 2η έκδοση, Αθήνα, 2005, ISBN:  978-960-272-311-1.
  • Μ. Ζαβλανός Η ποιότητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και τα προϊόντα, , Εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε., Αθήνα 2006, ISBN:  960-351-659-7.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Spath, P., Kelly, D. “Applying Quality Managemaent in Healthcare, 4th Edition”, Health Administration Press, 2017, Chicago.
  • Toister, J. “ The Service Culture Handbook”, Toister Performance Solution Inc. , San Diego USA , 2017.
  • Bank. J.  Μάνατζμεντ Ολικής Ποιότητας. Εκδόσεις Γκιούρδας,   Αθήνα, 2000.
  • Κ. Δερβιτσιώτης . «Διοίκηση ολικής ποιότητας, 2η έκδοση», εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη ΑΕΒΕ, Αθήνα 2005.
  • Γ. Τσότρας. «Βελτίωση ποιότητας», εκδόσεις Ευγενία Μπένου, Αθήνα 2002.
  • Γ. Ταγαράς. «Στατιστικός Έλεγχος Ποιότητας», εκδόσεις Ζήτη Πελαγία και Σια ΟΕ, Θεσσαλονίκη 2001.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • The TQM Journal, Emerald.
  • Journal of Public Money & Management, Taylor and Francis.
  • Journal of Management Inquiry, Sage.
  • International Journal of Quality & Reliability Management.