ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

E-Business

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Business Administration
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 503 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 5th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ E-Business
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures and Practice/Exercises 4 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=775

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The rapid development of the Internet, mobile phones, social media, technological infrastructure and electronic transactions have fundamentally changed the ways of doing business and communication between stakeholders, businesses, customers-consumers and the public body. E-business and e-commerce relate to the buying and selling of goods, services and information using electronic media, electronic communications, e-government, e-promotion of products and services, e-collaboration and strategy development. In this context, this course aims to introduce students to e-business, e-commerce and the administrative and business functions of the digital age. Students develop knowledge about E-Business and e-commerce infrastructures, e-business management and business models. They know e-business strategies and the development of online competitive advantage and organizational strategy – change management, assimilation of e-business within the organization. They study the e-business environment – legal, ethical and security issues as well as fundamentals in marketing, advertising and social media.

Upon completion of the course, students should be able to:

  • Understand the concepts of e-business and e-commerce.
  • Recognize and describe e-business and e-commerce technologies and analyze their business significance.
  • Understand the concept of business model, identify and describe electronic business models and their components and be familiar with examples of applications based on one or more models.
  • Plan the operation and development strategy of an electronic business that will lead it to success.
  • Know the basic categories of online advertising and marketing, describe how they work at a business level and evaluate techniques and strategies, the course of an advertising campaign and choose the appropriate KPIs.
  • Describe the technologies and techniques used in modern customer relationship management (CRM).
  • Be aware of security technologies and services to protect privacy and electronic transaction processing services.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

to be filled

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Lesson 1: Introduction of E-BusinessQ Introductory concepts and definitions.
  • Lesson 2: Typical examples that changed the world (Amazon, ebay, Facebook, etc.). The unique features of e-business.
  • Lesson 3: Technological Environment. Basic Internet Technologies and Services.
  • Lesson 4: Domains of e-Business.
  • Lesson 5: E-Business Business Models (Architecture, Business Players, Benefits, Revenue). Classic E-Business Business Models.
  • Lesson 6: E-Business Strategies (Porter, Cost Leadership, Differentiation, Focus). Strategy Evaluation.
  • Lesson 7: Electronic Marketing. Market segmentation.
  • Lesson 8: Pricing. Price difference. Personalization.
  • Lesson 9: Electronic Advertising Methods. Online Advertising Strategies. Effectiveness.
  • Lesson 10: Electronic Customer Relationship Management (CRM).
  • Lesson 11: E-business on social media and mobile devices.
  • Lesson 12: Electronic transaction processing and security issues.
  • Lesson 13: Legal and ethical issues in e-business.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Online guidance.
  • Slides Projection in the classroom.
  • Use of E-mail and onlne communication systems.
  • Use of e-learning system (moodle).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures39
Practice/Exercises13
Assignment(s)25
Personal Study46
Total123
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

to be filled

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Ψηφιακές Επιχειρήσεις και ηλεκτρονικό εμπόριο, Chaffey D.
  2. Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Επιχειρήσεις, Τεχνολογία, Κοινωνία, Laudon, C.K. Guercio-Traver, C.
  3. Ηλεκτρονική επιχειρησιακή δράση, Βαλσαμίδης, Σ.
  4. Ηλεκτρονικό επιχειρείν και μάρκετινγκ: καινοτόμα μοντέλα σε ψηφιακό περιβάλλον, Βλαχοπούλου Μ. Δημητριάδης, Σ.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. International Journal of Electronic Business.
  2. Electronic Business Journal.
  3. International Journal of e-Business Research.