ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Microeconomics

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Business Administration
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 201 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2nd
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Microeconomics
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures and Exercises 5 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 General Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=418

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The objectives of this lesson are:

  • To introduce the first year student to the basic scientific concepts of Microeconomic Analysis, by demonstrating the importance of the Economic theory of the principles of Demand and Supply in the operation of the Free Market system.
  • To analyze the Behavior of the Consumer and the Competitive Business.
  • To analyze on an economic and applied mathematical basis the structure of the Theory of Costs, the operation of the Monopolistic Business, the basic structures of the Theories of Imperfect Oligopolistic Competition and the Government Policy of Control of the Organization and Efficiency of the Markets, in the modern international competitive environment.

Upon completion of the course students should be able to:

  • Be aware of the elementary critical approach to the subjects of Microeconomic Analysis concerning the Organization and Management of Businesses and the operation of the Markets, in the modern international conditions of competition.
  • Know and understand the scientific necessity of using different scientific books, to solve technical-economic problems in the scientific field of basic and applied Micro-Economic Analysis and its applications.
  • Have the ability to apply basic Mathematical Principles and Methods in solving business problems, in the scientific area of Microeconomic Analysis, elements necessary for the further continuation of their studies, based on modern international scientific requirements.
  • Come into contact with the scientific literature and cultivate their skills in terms of researching the sources and preparing an edited and grounded essay on the topics related to Microeconomic Analysis, in relation to the wider Greek, European and International business activity, and, of course, have the ability to successfully pursue further studies at a higher level.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

to be filled

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Introduction: Economics and MicroEconomics, Competitive Use and Scarcity of Economic Resources, International Principles & Data: 1 Lecture.
  • Consumer Demand, Business Supply and Competitive Market: 2 Lectures.
  • Theory of Consumer Choices: 2 Lectures.
  • Positive Microeconomics & Elasticities: 2 Lectures.
  • Organization and Behavior of Businesses, International Business Theories: 2 Lectures.
  • Perfect Business Competition: 1 Lecture.
  • Boundary Cases of Market Structures, Monopolistic Firms: 1 Lecture.
  • Oligopolistic Competition – Imperfect Markets – International Business Structures of Competition.
  • Government Policies – European Structures – & International Data and Principles of Business Competition Control.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Online guidance.
  • Slides Projection in the classroom.
  • Use of E-mail and onlne communication systems.
  • Use of e-learning system (moodle).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures40
Exercises25
Assignment(s)20
Personal Study40
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

to be filled

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Α. Αθανάσαινας, Δ. Πασχαλούδης, «Μικροοικονομική Ανάλυση: Θεωρία & Εφαρμογές» (Κ.Ε.: 68369686), Εκδόσεις Τζιόλα, 1η Έκδοση, 2017, ISBN: 978-960-418-705-8.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • G. N. Mankiw, M. P. Taylor, «Μικροοικονομική», (Κ.Ε.: 59382803), Εκδόσεις Τζιόλα, 3η Έκδοση, 2016, ISBN: 978-960-418-631-0.
  • P. Krugman, R. Wells, «Μικροοικονομική», Εκδόσεις Επίκεντρο, Β’ Έκδοση, 2011, ISBN: 978-960-458-254-9.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ & ΣΧΟΛΗΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ (ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ (ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ – ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ & ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).