ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Business Communication

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Economics and Business Administration
ΤΜΗΜΑ Department of Business Administration
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 106 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1st
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Business Communication
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 General Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=631

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The course seeks to clarify the ways in which an employee, an executive or a business or organization can communicate with the public, either at interpersonal or at mass level, in order to achieve their professional goals. The aim of the course is the get to know and familiarize themselves with human-social communication and, above all, business communication. It also seeks for students to learn ways and techniques by which the executives of an organization communicate more effectively and solve problems within the context of an organization’s operation.

Upon successful completion of the course, students should:

  • Understand the importance of communication for a business or organization.
  • Understand the way of thinking that effective communication requires.
  • Know and understand the concepts of human-social and business communication.
  • Distinguish the characteristics of communication media, as well as their selection criteria, and be able to assess which of them will be used by businesses and employees depending on the situation.
  • Understand the importance of strategic communication thinking for the success of an organization and develop a strategic communication plan.
  • Know the importance, how to form and the characteristics of a good organizational identity and image.
  • Understand the importance, the way of formation and the characteristics of the organizational culture and the communication climate.
  • Understand how a business or organization communicates within its internal environment.
  • Understand how a business or organization communicates with audience groups in its external environment.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

to be filled

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • The importance of communication.
  • The way of thinking that required by effective communication.
  • Definition of concepts of communication and business communication.
  • The process of communication.
  • The means of interpersonal and mass communication.
  • Strategic communication planning.
  • Organizational identity and image.
  • Formation of culture and communication climate.
  • Internal communication.
  • External communication.
  • Interpersonal barriers to communication.
  • Organizational barriers to communication.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Online guidance.
  • Slides Projection in the classroom.
  • Use of E-mail and onlne communication systems.
  • Use of e-learning system (moodle).
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures39
Assignment(s)21
Personal Study65
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

to be filled

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Κοτζαϊβάζογλου, Ι και Δ. Πασχαλούδης (2008) Οργανωσιακή Επικοινωνία, Η Επικοινωνία για Επιχειρήσεις και Οργανισμούς. Αθήνα: Πατάκης.
  2. Ασπρίδης, Γ, Τσέλιος, Δ. και Ρωσσίδης, Γ. (2018). Επιχειρησιακές Επικοινωνίες. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Adler, R., Rodman, G. and du Pre, A. (2013). Understanding Human Communication, 12th ed. New York: Oxford University Press.
  2. Argenti, P.A. (2006). Corporate Communication, 3rd edition. Boston, Massachussets: McGrawHill.
  3. Boveé C.L., Thill, J.V. (2010). Business communication today, 10th Edition. Saddle River, NJ: Prentice Hall International Inc.
  4. Hahn, T.H. (2014). The Art of Communicating. HarperOne.
  5. Himstreet W.C., Baty W. M., Lehman C., Autrey, E. (2003). Επιχειρησιακές επικοινωνίες (Μετ.: Γ. Μπασουράκος, Ν. Σαρρής). Αθήνα: Έλλην.
  6. Guffey, M.E. and Loewy, D. (2010) Business Communication: Process and Product, 7th Edition. International: South-Western College Pub.
  7. Κόντης Θ. (1992) Επιχειρησιακές επικοινωνίες. Αθήνα: Σύγχρονη Εκδοτική.
  8. Locker, K. and Kaczmarek, S. (2010). Business Communication: Building Critical Skills. International: McGraw Hill.
  9. Μπόγκα – Καρτέρη , Κ. (2005). Επικοινωνία ανθρώπινη, επιχειρησιακή. Θεσσαλονίκη: University Studio Press
  10. Φαναριώτης Π. (2010). Επιχειρησιακή επικοινωνία: εισαγωγή στη θεωρία και τεχνική της σύγχρονης επιχειρησιακής επικοινωνίας. Αθήνα Σταμούλης.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Communication.
  2. European Journal of Communication.
  3. Mass Communication and Society.
  4. Corporate Communications: An International Journal.
  5. Corporate Reputation Review.
  6. International Journal of Media Management.
  7. Journal of Communication Management.
  8. Journal of Contingencies and Crisis Management.
  9. Journal of Change Management.