Εισαγωγή στη Λογιστική
Γενικά
- Κωδικός: 102
- Εξάμηνο: 1o
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Γενικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης (3)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=442
- Διδάσκοντες: Καραγιώργος Αλκιβιάδης
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Λογιστικές Αρχές, Ενεργητικό, Παθητικό, Ενσώματα και άυλα πάγια αποθέματα, χρηματοοικονομικά και λοιπά περιουσιακά στοιχεία , καθαρή θέση και προβλέψεις, υποχρεώσεις, έξοδα και ζημίες, έσοδα και κέρδη, ιδιοπαραγωγή, υποκαταστήματα και αποτελέσματα περιόδου.
Μαθησιακοί Στόχοι
Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:
- Να δώσει στους σπουδαστές τις έννοιες και τη σημασία της Λογιστικής στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.
- Να εισάγει τους σπουδαστές στον οικονομικό λογισμό των επιχειρήσεων και των λοιπών οικονομικών μονάδων.
- Να εξηγήσει στους σπουδαστές τη σύνθεση των οικονομικών καταστάσεων, των λογαριασμών, των βιβλίων και των στοιχείων.
- Να εξηγήσει στους σπουδαστές τη χρήση των στοιχείων και τον τρόπο καταγραφής τους στα Λογιστικά βιβλία, όλων των κατηγοριών.
- Να γνωρίζουν οι σπουδαστές την ιεραρχική δομή, τη λειτουργία και την «επισημότητα» των λογαριασμών, καθώς και τη σημασία των Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων.
- Να εμπεδώσουν την έννοια της διαχειριστικής περιόδου και των αποτελεσμάτων χρήσης.
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:
- Να αποκτήσουν τη δεξιότητα της δημιουργίας των λογαριασμών του Γενικού Καθολικού, ξεκινώντας από έναν Ισολογισμό.
- Να αποκτήσουν τη δεξιότητα καταγραφής των λαμβανομένων στοιχείων στη Ημερολόγιο και το Γενικό Καθολικό.
- Να αποκτήσουν τη δεξιότητα έκδοσης στοιχείων.
- Να αποκτήσουν τη δεξιότητα τακτοποίησης των λογαριασμών στο τέλος της χρήσης.
- Να είναι σε θέση να καταρτίσουν τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις των επιχειρήσεων σύμφωνα με τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Ηλεκτρονική καθοδήγηση.
- Προβολή διαφανειών στην τάξη.
- Χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλων συστημάτων επικοινωνίας.
- Χρήση συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης (moodle).
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης | 39 |
Συγγραφή εργασίας (εργασιών) | 25 |
Αυτοτελής Μελέτη | 61 |
Σύνολο | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (30%)
- Τήρηση πλήρους λογιστικού κύκλου του προηγουμένου έτους, με τις ημερολογιακές εγγραφές, τις καταχωρήσεις στο Γενικό Καθολικό, τη διεξαγωγή αποσβέσεων, την εξαγωγή λειτουργικού αποτελέσματος και τη φορολόγηση.
Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Εισαγωγή στην Χρηματοοικονομική Λογιστική 3η έκδοση Συγγραφείς: Τσιτσάκης Χ. Έτος Τρέχ. Έκδοσης.
- ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ, ΤΟΜΟΣ Β’ Συγγραφείς: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΛΗΦΑΝΤΗΣ Έτος Τρέχ. Έκδοσης.
- Αρχές χρηματοοικονομικής λογιστικής Συγγραφείς: Μιχάλης Μπεκιάρης, Χρήστος Τζόβας ΕΚΔΟΣΗ 2017.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Accounting Research.