Ειδικά Θέματα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων
Γενικά
- Κωδικός: Β12
- Εξάμηνο: Κατ/νσης Εαρινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης (3)
- Μονάδες ECTS: 5
- Προαπαιτούμενα μαθήματα: (106) Επιχειρησιακή Επικοινωνία, (406) Δημόσιες Σχέσεις
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=874
- Διδάσκοντες: Παπαφλωράτος Τριαντάφυλλος
- Πρόγραμμα Εξετάσεων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Μορφές επικοινωνίας.
- Διαπροσωπική και μαζική επικοινωνία.
- Άμεση και έμμεση επικοινωνία.
- Λεκτική επικοινωνία.
- Μη λεκτική επικοινωνία.
- Διαχείριση κρίσεων.
- Διαπραγματεύσεις.
- Διαχείριση συγκρούσεων και εσωτερικών αντιπαραθέσεων.
- Διοργάνωση εκδηλώσεων.
- Συγγραφή δελτίου τύπου και άλλων επιχειρησιακών εγγράφων.
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα «Ειδικά Θέματα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων» επιδιώκει να εμπλουτίσει τις υπάρχουσες γνώσεις των φοιτητών στην επιχειρησιακή επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις με εξειδικευμένα σχετικά θέματα και ασκήσεις πράξεις. Η ύλη του μαθήματος έχει ως στόχο οι φοιτητές να γνωρίσουν, να εξοικειωθούν, να μάθουν ή να εμβαθύνουν στους τρόπους και τις τεχνικές με τους οποίους τα στελέχη ενός οργανισμού μπορούν να επικοινωνούν και να οικοδομούν σχέσεις αποτελεσματικότερα και επιλύουν προβλήματα στο πλαίσιο λειτουργίας ενός οργανισμού τόσο με τους εργαζόμενους, όσο και με ομάδες κοινού που ανήκουν στο εξωτερικό του περιβάλλον.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:
- Αντιλαμβάνονται τις διάφορες μορφές τις επιχειρησιακής επικοινωνίας.
- Γνωρίζουν και να κατανοούν τα χαρακτηριστικά και τις διαφορές της διαπροσωπικής και της μαζικής επικοινωνίας.
- Διακρίνουν και να αντιλαμβάνονται τα χαρακτηριστικά της άμεσης και της έμμεσης επικοινωνίας.
- Γνωρίζουν και να αντιλαμβάνονται τις μορφές, τα χαρακτηριστικά και τις τεχνικές της λεκτικής και της μη λεκτικής επικοινωνίας.
- Αντιλαμβάνονται τους τρόπους πρόληψης και επικοινωνιακής αντιμετώπισης μιας κρίσης.
- Γνωρίζουν ποιες μορφές διαπραγματεύσεων υπάρχουν και πώς μπορούν να διαπραγματεύονται αποτελεσματικά.
- Κατανοούν τις μορφές και τους τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων και των εσωτερικών αντιπαραθέσεων σε έναν οργανισμό.
- Αντιλαμβάνονται ποιες μορφές εκδηλώσεων υπάρχουν και πώς μπορούν να τις διοργανώσουν αποτελεσματικά.
- Γνωρίζουν πώς να συγγράφουν δελτία τύπου και συντάσσου επιχειρησιακά έγγραφα.
Γενικές Ικανότητες
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
- Λήψη αποφάσεων.
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
- e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 20 |
Ασκήσεις Πράξης | 19 |
Συγγραφή εργασίας (εργασιών) | 31 |
Αυτοτελής Μελέτη | 55 |
Σύνολο | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
- Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
- Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
ΙΙ. Παρουσίαση Ατομική Εργασίας (20%) που περιλαμβάνει:
- Γραπτή εργασία.
- Προφορική παρουσίαση στην τάξη.
Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, καθώς και στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Κοτζαϊβάζογλου, Ι και Δ. Πασχαλούδης (2008) Οργανωσιακή Επικοινωνία, Η Επικοινωνία για Επιχειρήσεις και Οργανισμούς. Αθήνα: Πατάκης.
- Seitel, F. (2018). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρία και Εφαρμογές. Αθήνα: Broken Hill.
ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Adler, R., Rodman,and du Pre, A. (2013). Understanding Human Communication, 12th ed. New York: Oxford University Press.
- Argenti, P.A. (2006). Corporate Communication, 3rd edition. Boston, Massachussets: McGrawHill.
- Baskin O., C. Aronoff, D. Lattimore (2000). Δημόσιες σχέσεις: Το επάγγελμα και η άσκησή του. Αθήνα: Παπαζήσης.
- Bivins, T. (2008). Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format, 8th Edition. International Edition: McGraw Hill.
- Boveé C.L., Thill, J.V. (2010). Business communication today, 10th Edition. Saddle River, NJ: Prentice Hall International Inc.
- Caywood, C. (2012). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, 2nd ed. New York: McGraw Hill.
- Hahn, T.H. (2014). The Art of Communicating. HarperOne.
- Κουτούπης Θ. (1992). Πρακτικός Οδηγός Δημοσίων Σχέσεων, 3η Έκδ. Αθήνα: Ν.Σ. Γαλαίος και Σία Ο.Ε.
- Μαγνήσαλης Κ. (2002). Δημόσιες Σχέσεις. Θεωρία και τεχνική των σχέσεων με το κοινό. Αθήνα: Interbooks
- Φαναριώτης Π. (2010). Επιχειρησιακή επικοινωνία: εισαγωγή στη θεωρία και τεχνική της σύγχρονης επιχειρησιακής επικοινωνίας. Αθήνα Σταμούλης.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Communication.
- European Journal of Communication.
- Corporate Communications: An International Journal.
- Corporate Reputation Review.
- Journal of Communication Management.
- Journal of Contingencies and Crisis Management.
- Journal of Change Management.
- Public Opinion Quarterly.
- Public Relations Review.
- Journal of Public Relations Research.
- International Journal of Public Opinion Research.