ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Δημόσιες Σχέσεις

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 406 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 4ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δημόσιες Σχέσεις
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=719

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα «Δημόσιες Σχέσεις» επιδιώκει να περιγράψει και να εξοικειώσει τους φοιτητές με τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση ή οργανισμός μπορεί να οικοδομήσει και να διατηρήσει καλές σχέσεις με τις διάφορες ομάδες με τις οποίες σχετίζεται ή πρόκειται να σχετιστεί, σε διαπροσωπικό ή μαζικό επίπεδο, προκειμένου να επιτύχει τους αντικειμενικούς του σκοπούς. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει οι φοιτητές να κατανοήσουν και να μπορούν να εφαρμόσουν τόσο  τη φιλοσοφία, όσο και τα μέσα εφαρμογής των δημοσίων σχέσεων.

Με τη συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Έχουν κατανοήσει την έννοια και τη χρησιμότητά των δημοσίων σχέσεων, τη θέση τους εντός του οργανισμού και η σχέση τους με τα υπόλοιπα τμήματα.
  • Έχουν εξοικειωθεί με έννοιες σχετικές με τις δημόσιες σχέσεις, όπως κοινό, κοινή γνώμη, δημοσιότητα, καθώς και έννοιες παραπλήσιες, όπως προπαγάνδα, διαφήμιση και να είναι σε θέση διακρίνουν τις διαφορές.
  • Γνωρίζουν τις καθημερινές ασχολίες, τις ιδιαιτερότητες και τα προσόντα που απαιτούνται για τη στελέχωση του τμήματος δημοσίων σχέσεων.
  • Διακρίνουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των τμήματος και των εξωτερικών γραφείων ή συμβούλων δημοσίων σχέσεων.
  • Έχουν κατανοήσει τη φιλοσοφία και να αντιλαμβάνονται τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού και των εκστρατειών (καμπανιών) δημοσίων σχέσεων.
  • Έχουν αντιληφθεί πώς μπορεί ένας οργανισμός να δημιουργεί επιτυχημένες σχέσεις με τις διάφορες ομάδες κοινού στις οποίες απευθύνεται.
  • Μάθουν και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν τα βασικά μέσα εφαρμογής των δημοσίων σχέσεων.
  • Γνωρίσουν ποιες ιδιαιτερότητες έχουν και πώς γίνονται οι δημόσιες σχέσεις σε μη κερδοσκοπικούς.
  • Γνωρίσουν ποιες ιδιαιτερότητες έχουν και πώς γίνονται οι δημόσιες σχέσεις μέσω διαδικτύου.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις.
  2. Στόχοι και χρησιμότητα των δημοσίων σχέσεων.
  3. Δημόσιες σχέσεις και άλλα μέσα προβολής.
  4. Τμήμα και ασχολίες υπεύθυνου Δημοσίων Σχέσεων.
  5. Στρατηγικός σχεδιασμός και εκστρατείες (καμπάνιες) Δημοσίων Σχέσεων.
  6. Διαμόρφωση καλών σχέσεων του οργανισμού με τις ομάδες κοινού.
  7. Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις.
  8. Δημόσιες Σχέσεις και ΜΜΕ.
  9. Μέσα Εφαρμογής Δημοσίων Σχέσεων.
  10. Δημόσιες Σχέσεις σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς.
  11. Δημόσιες Σχέσεις στο Internet.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις25
Ασκήσεις Πράξης14
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)26
Αυτοτελής Μελέτη60
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (10%) που περιλαμβάνει:

  • Γραπτή εργασία.
  • Προφορική παρουσίαση στην τάξη.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, καθώς και στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Seitel, F. (2018). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρία και Εφαρμογές. Αθήνα: Broken Hill.
  2. Πιπερόπουλος Γ. (2011) Επικοινωνώ άρα υπάρχω. Ηγεσία, επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Baskin O., C. Aronoff, D. Lattimore (2000). Δημόσιες σχέσεις: Το επάγγελμα και η άσκησή του. Αθήνα: Παπαζήσης.
  2. Bivins, T. (2008). Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format, 8th International Edition: McGraw Hill.
  3. Caywood, C. (2012). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, 2nd New York: McGraw Hill.
  4. Newsom, D., J.V.S. Turk, D. Kruckeberg (2010). This is PR: The realities of Public Relations. Boston, MA: Wadsworth Cengage Learning.
  5. Hendrix, J., D. Hayes (2010). Public Relations Cases, 8th Boston, MA: Wadsworth Cengage Learning.
  6. Harrison, S. (2000). Public Relations: An Introduction, 2nd Edition. London: Thomson.
  7. Κουτούπης Θ. (1992). Πρακτικός Οδηγός Δημοσίων Σχέσεων, 3η Έκδ. Αθήνα: Ν.Σ. Γαλαίος και Σία Ο.Ε.
  8. Μαγκλιβέρας, Δ. (1997). Δημόσιες σχέσεις. Αθήνα: Παπαζήσης.
  9. Μαγνήσαλης Κ. (2002). Δημόσιες Σχέσεις. Θεωρία και τεχνική των σχέσεων με το κοινό. Αθήνα: Interbooks.
  10. Ξύγγη, Μ. (2012). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πρακτικές Εφαρμογές. Αθήνα: Προπομπός.
  11. Παπατριανταφύλλου, Γ. (2008). Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων: Στρατηγική και Εκτέλεση. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  12. Smith, R.D. (2009). Strategic Planning for Public Relations, 3rd Edition. London: Routledge.
  13. Wilcox D., P. Ault, W. Agee, (1998). Δημόσιες Σχέσεις, στρατηγικές και τεχνικές, 4η Έκδ., Επιμέλεια Ν. Σαρρής, Αθήνα: Έλλην.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Corporate Communications: An International Journal.
  • Journal of Communication Management.
  • Corporate Reputation Review.
  • International Journal of Media Management.
  • Public Opinion Quarterly.
  • Public Relations Review.
  • Journal of Public Relations Research.
  • International Journal of Public Opinion Research.