Δημόσιες Σχέσεις

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  1. Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις.
  2. Στόχοι και χρησιμότητα των δημοσίων σχέσεων.
  3. Δημόσιες σχέσεις και άλλα μέσα προβολής.
  4. Τμήμα και ασχολίες υπεύθυνου Δημοσίων Σχέσεων.
  5. Στρατηγικός σχεδιασμός και εκστρατείες (καμπάνιες) Δημοσίων Σχέσεων.
  6. Διαμόρφωση καλών σχέσεων του οργανισμού με τις ομάδες κοινού.
  7. Εσωτερικές δημόσιες σχέσεις.
  8. Δημόσιες Σχέσεις και ΜΜΕ.
  9. Μέσα Εφαρμογής Δημοσίων Σχέσεων.
  10. Δημόσιες Σχέσεις σε μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς.
  11. Δημόσιες Σχέσεις στο Internet.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα «Δημόσιες Σχέσεις» επιδιώκει να περιγράψει και να εξοικειώσει τους φοιτητές με τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση ή οργανισμός μπορεί να οικοδομήσει και να διατηρήσει καλές σχέσεις με τις διάφορες ομάδες με τις οποίες σχετίζεται ή πρόκειται να σχετιστεί, σε διαπροσωπικό ή μαζικό επίπεδο, προκειμένου να επιτύχει τους αντικειμενικούς του σκοπούς. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει οι φοιτητές να κατανοήσουν και να μπορούν να εφαρμόσουν τόσο  τη φιλοσοφία, όσο και τα μέσα εφαρμογής των δημοσίων σχέσεων.

Με τη συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Έχουν κατανοήσει την έννοια και τη χρησιμότητά των δημοσίων σχέσεων, τη θέση τους εντός του οργανισμού και η σχέση τους με τα υπόλοιπα τμήματα.
  • Έχουν εξοικειωθεί με έννοιες σχετικές με τις δημόσιες σχέσεις, όπως κοινό, κοινή γνώμη, δημοσιότητα, καθώς και έννοιες παραπλήσιες, όπως προπαγάνδα, διαφήμιση και να είναι σε θέση διακρίνουν τις διαφορές.
  • Γνωρίζουν τις καθημερινές ασχολίες, τις ιδιαιτερότητες και τα προσόντα που απαιτούνται για τη στελέχωση του τμήματος δημοσίων σχέσεων.
  • Διακρίνουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των τμήματος και των εξωτερικών γραφείων ή συμβούλων δημοσίων σχέσεων.
  • Έχουν κατανοήσει τη φιλοσοφία και να αντιλαμβάνονται τη σημασία του στρατηγικού σχεδιασμού και των εκστρατειών (καμπανιών) δημοσίων σχέσεων.
  • Έχουν αντιληφθεί πώς μπορεί ένας οργανισμός να δημιουργεί επιτυχημένες σχέσεις με τις διάφορες ομάδες κοινού στις οποίες απευθύνεται.
  • Μάθουν και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν τα βασικά μέσα εφαρμογής των δημοσίων σχέσεων.
  • Γνωρίσουν ποιες ιδιαιτερότητες έχουν και πώς γίνονται οι δημόσιες σχέσεις σε μη κερδοσκοπικούς.
  • Γνωρίσουν ποιες ιδιαιτερότητες έχουν και πώς γίνονται οι δημόσιες σχέσεις μέσω διαδικτύου.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην τάξη.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις25
Ασκήσεις Πράξης14
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)26
Αυτοτελής Μελέτη60
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (10%) που περιλαμβάνει:

  • Γραπτή εργασία.
  • Προφορική παρουσίαση στην τάξη.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, καθώς και στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Seitel, F. (2018). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρία και Εφαρμογές. Αθήνα: Broken Hill.
  2. Πιπερόπουλος Γ. (2011) Επικοινωνώ άρα υπάρχω. Ηγεσία, επικοινωνία, δημόσιες σχέσεις. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Baskin O., C. Aronoff, D. Lattimore (2000). Δημόσιες σχέσεις: Το επάγγελμα και η άσκησή του. Αθήνα: Παπαζήσης.
  2. Bivins, T. (2008). Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format, 8th International Edition: McGraw Hill.
  3. Caywood, C. (2012). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, 2nd New York: McGraw Hill.
  4. Newsom, D., J.V.S. Turk, D. Kruckeberg (2010). This is PR: The realities of Public Relations. Boston, MA: Wadsworth Cengage Learning.
  5. Hendrix, J., D. Hayes (2010). Public Relations Cases, 8th Boston, MA: Wadsworth Cengage Learning.
  6. Harrison, S. (2000). Public Relations: An Introduction, 2nd Edition. London: Thomson.
  7. Κουτούπης Θ. (1992). Πρακτικός Οδηγός Δημοσίων Σχέσεων, 3η Έκδ. Αθήνα: Ν.Σ. Γαλαίος και Σία Ο.Ε.
  8. Μαγκλιβέρας, Δ. (1997). Δημόσιες σχέσεις. Αθήνα: Παπαζήσης.
  9. Μαγνήσαλης Κ. (2002). Δημόσιες Σχέσεις. Θεωρία και τεχνική των σχέσεων με το κοινό. Αθήνα: Interbooks.
  10. Ξύγγη, Μ. (2012). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Πρακτικές Εφαρμογές. Αθήνα: Προπομπός.
  11. Παπατριανταφύλλου, Γ. (2008). Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων: Στρατηγική και Εκτέλεση. Εκδόσεις Σταμούλη, Αθήνα.
  12. Smith, R.D. (2009). Strategic Planning for Public Relations, 3rd Edition. London: Routledge.
  13. Wilcox D., P. Ault, W. Agee, (1998). Δημόσιες Σχέσεις, στρατηγικές και τεχνικές, 4η Έκδ., Επιμέλεια Ν. Σαρρής, Αθήνα: Έλλην.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Corporate Communications: An International Journal.
  • Journal of Communication Management.
  • Corporate Reputation Review.
  • International Journal of Media Management.
  • Public Opinion Quarterly.
  • Public Relations Review.
  • Journal of Public Relations Research.
  • International Journal of Public Opinion Research.