Μάρκετινγκ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Κατανόηση του ρόλου του Μάρκετινγκ στους οργανισμούς και στην κοινωνία.
  • Το πακέτο προσφοράς Μάρκετινγκ.
  • Φιλοσοφία του Μάρκετινγκ.
  • Έρευνα Μάρκετινγκ, Επικοινωνία Μάρκετινγκ.
  • Στρατηγικός Σχεδιασμός Εταιρίας και Μάρκετινγκ.
  • Καταναλωτική συμπεριφορά.
  • Προσωπική Πώληση.
  • Άμεσο Μάρκετινγκ.
  • Τμηματοποίηση αγοράς και αγορά στόχος.
  • Διαφοροποίηση & Χωροθέτηση στο Μάρκετινγκ.
  • Παραγωγή νέων προϊόντων.
  • Γκάμα, μάρκα και συσκευασία προϊόντος.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποτελεί βασικό μάθημα των αρχών μάρκετινγκ.
Σκοπός του μαθήματος είναι να μυήσει τους σπουδαστές στις έννοιες και τον ρόλο του Μάρκετινγκ σε μια οικονομία αγοράς. Αφετηρία είναι η κατανόηση των εννοιών και η συνέχεια η ως ένα σημείο η εμβάθυνση των διαδικασιών του μάρκετινγκ στην επιχείρηση, στον οργανισμό και εν γένει στην κοινωνία.
Περιλαμβάνει θέματα σχετικά με ρόλο του μάρκετινγκ στην κοινωνία αλλά και στις επιχειρήσεις, τη στρατηγικής μάρκετινγκ, με την τμηματοποίηση αγορών, με τη στόχευση αγορών, με την χωροθέτηση προϊόντων, με το άμεσο μάρκετινγκ, με την έρευνα μάρκετινγκ, με τη διαφοροποίηση και καινοτομία.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας αυτής ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να προσδιορίζει το ρόλο του Μάρκετινγκ και να αποτελέσει έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με το χώρο αυτό.
  • Να παράγει αναλυτικές και δημιουργικές δεξιότητες στον τομέα του marketing.
  • Να δηλώνει γνώση και κατανόηση θεωρητικών εννοιών.
  • Να αναπτύσσει επικοινωνιακές ικανότητες.
  • Να αξιολογεί το περιβάλλον του marketing.
  • Να διακρίνει την κατάλληλη στρατηγική προσέγγιση.
  • Να συνθέτει προσωπικές ικανότητες σχετικές με το marketing.
  • Να συνθέτει και να αξιοποιεί θεμελιώδεις ικανότητες για να αναπτύξει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
  • Να δημιουργεί τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να επιτύχει διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.
  • Να δημιουργεί μια επιχείρηση ευέλικτη και ικανή να προσαρμόζεται στις αλλαγές.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Ομαδική εργασία.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Διδασκαλία στην τάξη και υποστήριξη φοιτητών μέσα από το σύστημα e-learning του Τμήματος.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Λογισμικό Επεξεργασία Κειμένου, Παρουσιάσεων, Υπολογιστικών Φύλλων. Για τη διεξαγωγή των παρουσιάσεων γίνεται χρήση Video projector.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και της πλατφόρμας e-learning του Τμήματος.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις20
Ασκήσεις Πράξης26
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)33
Άσκηση πεδίου ή εκπόνηση μελέτης (project)13
Αυτοτελής Μελέτη33
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού‐λάθους.
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, και Επίλυση Προβλημάτων.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Εξέταση μελέτης περίπτωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

Εργασία (30 %). Επιλογή ενός εκ των διδασκόντων πεδίων του Μάρκετινγκ.
Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με το Μαρκετινγκ και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.
Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω:

  • Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων,
  • επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων,
  • στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας,
  • κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν,
  • η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, ο σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.

Παρουσίαση Εργασίας (10 %).
Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό
Κριτήρια αξιολόγησης: Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων, συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα, ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση, ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Δ. Πασχαλούδης «Μάρκετιγκ. Όσα πρέπει να γνωρίζετε και δεν έχετε ρωτήσει», εκδόσεις Κριτική.
  2. Τζωρτζάκης Κώστας , Τζωρτζάκη Αλεξία Μαίρη, Αρχές Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Rosili, 2008.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Marketing strategy/methods.
  2. Pricing.
  3. Distribution channels & markets .
  4. Internationalmarketing.
  5. European Journal of marketing.
  6. Marketing intelligence & Planning.
  7. Australian Marketing Journal.
  8. Harvard Business Review.
  9. Management Decision.