ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 303 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 3ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστήρια 4 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=32

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Α) Θεωρητικό Μέρος

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να καταδείξει την σημασία της πληροφορίας στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης και στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Να παρουσιάσει τις βασικές έννοιες των πληροφοριακών συστημάτων που καθιστούν δυνατή την διάδοση έγκυρων και έγκαιρων πληροφοριών.
  • Να παρουσιάσει τις διαφορετικές ταξινομήσεις των πληροφοριακών συστημάτων που προκύπτουν υιοθετώντας διάφορα κριτήρια ταξινόμησης.
  • Να περιγράψει και να αναλύσει τα στάδια ανάπτυξης ενός πληροφοριακού συστήματος, το ανθρώπινο δυναμικό που είναι απαραίτητο και εργαλεία που είναι διαθέσιμα για την ανάπτυξη ενός πληροφοριακού συστήματος.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

  • Να κατατάξουν σε κατηγορίες τα πληροφοριακά συστήματα χρησιμοποιώντας διάφορα κριτήρια κατηγοριοποίησης.
  • Να γνωρίζουν την αρχιτεκτονική και την απαιτούμενη τεχνολογία για κάθε κατηγορία πληροφοριακού συστήματος.
  • Να  κατανοούν και να αναπτύσσουν απλά διαγράμματα που βασίζονται στον Συμβολισμό Προτυποποίησης Επιχειρηματικών Διαδικασιών (ΒΡΜΝ).
  • Να διακρίνουν τα στάδια του κύκλου ζωής ανάπτυξης συστημάτων.

Β) Εργαστηριακό Μέρος

Οι στόχοι του εργαστηριακού αυτού μαθήματος είναι:

  • Να παρουσιάσει τις δυνατότητες ενός τυπικού ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος.
  • Να καταδείξει τον τρόπο με τον οποίο πληροφορίες από διάφορα τμήματα μίας επιχείρησης μπορούν να συλλέγονται και να διανέμονται στην επιχείρηση μέσω ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος.
  • Να περιγράψει τα υποσυστήματα ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος.

Με την συμπλήρωση των εργαστηριακών αυτών μαθημάτων οι φοιτητές θα να είναι σε θέση:

  • Να εντοπίζουν, να εισάγουν και να τροποποιούν δεδομένα που αφορούν πελάτες, επαφές, προϊόντα, παραγγελίες, διακινήσεις, πόρους παραγωγής, κέντρα εργασίας, τεχνικές προδιαγραφές και φασεολόγια σε ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα.
  • Να ενημερώνουν υπάρχοντα ερωτηματολόγια προφίλ επαφών, να δημιουργούν ερωτηματολόγια και τμήματα αγοράς με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
  • Να εκδίδουν εντολές παραγωγής και να προσδιορίζουν την επίπτωση αυτών σε σχέση με τον φόρτο εργασίας των πόρων παραγωγής και των κέντρων εργασίας.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη εργασία.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Θεωρία Συστημάτων, Πληροφοριακά Συστήματα και Οργανώσεις, Κατηγορίες Πληροφοριακών Συστημάτων, ΠΣ  που υποστηρίζουν τις καθημερινές λειτουργίες της επιχείρησης, ΠΣ που υποστηρίζουν τις διοικητικές λειτουργίες της επιχείρησης, Τα στάδια ανάπτυξης ΠΣ, Επίδειξη ενός Επιχειρησιακού Πληροφοριακού Συστήματος (ERP), εξοικείωση με τις βασικές διαδικασίες που υποστηρίζει το πληροφοριακό σύστημα σε σχέση με: τους πελάτες, τους προμηθευτές, τα είδη (προϊόντα), τις παραγγελίες. Διαχείριση σχέσεων πελατείας. Εισαγωγή στην HTML.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Εξειδικευμένο λογισμικό / διαδικτυακά (Επιχειρησιακό Πληροφοριακό Σύστημα ERP).
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Ασκήσεις Πράξης13
Αυτοτελής Μελέτη73
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση στο θεωρητικό μέρος (100%)  που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με την αναπαράσταση διαδικασιών.
  • Ασκήσεις χρήσης του Επιχειρησιακού Πληροφοριακού Συστήματος.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

Η βαρύτητα κάθε ερώτησης της τελικής γραπτής εξέτασης γίνεται γνωστή στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο φύλλο των θεμάτων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. P. Wallace, «Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης», εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ.
  2. Π. Υψηλάντης «Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων», εκδόσεις Πατάκη.
  3. Δ. Γιαννακόπουλος, Ι. Παπουτσής «Διοικητικά Πληροφοριακά Συστήματα», εκδόσεις ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Γιαννακόπουλος Δ., Παπουτσής Ι. «Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης» εκδόσεις Έλλην.
  2. Οικονόμου Γ., Γεωργόπουλος Ν., «Πληροφοριακά Συστήματα για τη Διοίκηση Επιχειρήσεων¨», εκδόσεις Μπένου.
  3. Laudon K. Laudon J. «Management Information Systems», McGraw-Hill.
  4. O’Brien «Introduction to Information Systems», McGraw-Hill.
  5. Kroenke D., Hatch R. “Management Information Systems», McGraw-Hill.