ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 302 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 3ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά (Αγγλικά για τους φοιτητές Erasmus)
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=577

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να παρουσιάσει τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης των ανθρώπινων πόρων.
  • Να περιγράψει και να αναλύσει τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στον προγραμματισμό, στην ανάλυση εργασίας, στην προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων, στην εκπαίδευση, στην αξιολόγηση και στις αμοιβές.
  • Να παρουσιάσει θέματα που αφορούν την υγιεινή και ασφάλεια καθώς και τις εργασιακές σχέσεις.
  • Να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινων πόρων αναλύοντας ορισμένες απλές εφαρμογές υπό μορφή ασκήσεων, καθώς και διερευνήσεων περιπτώσεων.
  • Να προετοιμάσει τους φοιτητές για τις διαδικασίες που υπάρχουν στις επιχειρήσεις αναφορικά με τους ανθρώπινους πόρους και να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις σωστές πρακτικές που χρησιμοποιούνται αναφορικά με όλες τις διαδικασίες.
  • Να προετοιμάσει τους φοιτητές για την ένταξή τους στον εργασιακό χώρο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σύνταξη του βιογραφικού και τη διεξαγωγή της συνέντευξης, με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν τη διαδικασία του προγραμματισμού των ανθρώπινων πόρων.
  • Να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν και να δημιουργούν ανάλυση των θέσεων εργασίας.
  • Να γνωρίζουν τις μεθόδους προσέλκυσης και επιλογής υποψηφίων στις επιχειρήσεις, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο βιογραφικό και τη συνέντευξη.
  • Να έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν τις απαραίτητες πληροφορίες αναφορικά με τις επιχειρήσεις που θα καταθέσουν το βιογραφικό τους για την εύρεση εργασίας.
  • Να κατανοούν και να γνωρίζουν την σημασία της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις επιχειρήσεις καθώς και τις μεθόδους εκπαίδευσης των εργαζομένων.
  • Να γνωρίζουν τις διαδικασίες και τις μεθόδους της αξιολόγησης των εργαζομένων στις επιχειρήσεις, ώστε να μπορούν να τις διακρίνουν και να τις χρησιμοποιούν ανάλογα.
  • Να γνωρίζουν τον τρόπο υπολογισμού των αμοιβών και τις μεθόδους αξιολόγησης της εργασίας.
  • Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία που σχετίζονται με την υγιεινή και ασφάλεια στο χώρο εργασίας.
  • Να γνωρίζουν τα θέματα που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις στην Ελλάδα.
  • Να αναπτύσσουν δεξιότητες και ικανότητες που τους χρειάζονται για να ενταχθούν στον εργασιακό χώρο όσο το δυνατόν ομαλότερα σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις τις αγοράς.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Ομαδική εργασία.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή, Στρατηγικός Προγραμματισμός των ανθρώπινων πόρων , Ανάλυση των στοιχείων εργασίας, Προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων, Εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων,  Αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, Πολιτική των αμοιβών, Υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, Εργασιακές Σχέσεις.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση διαφανειών με βιντεοπροβολέα (Powerpoint), και διαδικτύου κατά τη διδασκαλία.
  • e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης αναφορικά με τις λειτουργίες της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων25
Ατομικές εργασίες εξάσκησης20
Αυτοτελής Μελέτη41
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση και γραπτή εργασία (προαιρετική, η οποία παρουσιάζεται στην αίθουσα), που προσαυξάνει τη βαθμολογία της τελικής εξέτασης.

Η γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

III. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Μουζά-Λαζαρίδη Α.Μ. (2020). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, Γ΄ Έκδοση, Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ.
  2. Noe R., Hollenbeck J., Gerhart B., Wright P. (2019), Διαχείριση ανθρώπινων πόρων, Εκδόσεις Α.ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
  3. Torrington D., Hall L., Taylor S., Atkinson C. (2016), Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Dessler G. (2015). Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ.
  2. Danid A. DeCenzo, Stephen P. Robbins, Susan L. Verhulst, (2015). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, Εκδόσεις UTOPIA ΕΚΔΟΣΕΙΣ Μ. ΕΠΕ.
  3. Ρεκλεϊτης Π. Βαξεβανίδου Μ. (2012). Management Ανθρώπινων Πόρων. Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ.
  4. Μαντζάρης Ι. (2017). Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού. Εκδόσεις ΚΑΠΟΥΡΤΖΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Human Resource Management Journal.
  2. Human Resource Management Review.
  3. The International Journal of Human Resource Management.
  4. Human Resource Management.