ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μικροοικονομική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 201 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μικροοικονομική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις 5 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=418

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να εισάγει τον σπουδαστή του πρώτου έτους στις βασικές επιστημονικές έννοιες της Μικροοικονομικής Ανάλυσης, καταδεικνύοντας την σημασία της Οικονομικής θεωρίας των αρχών της Ζήτησης και Προσφοράς στην λειτουργία του συστήματος της Ελεύθερης Αγοράς.
  • Να αναλύσει την Συμπεριφορά του Καταναλωτή και της Ανταγωνιστικής Επιχείρησης.
  • Να αναλύσει, σε οικονομική και εφαρμοσμένη μαθηματική βάση, την δομή της Θεωρίας του Κόστους, την λειτουργία της Μονοπωλιακής Επιχείρησης, τις βασικές δομές των Θεωριών Ατελούς Ολιγοπωλιακού Ανταγωνισμού και την Κυβερνητική Πολιτική Ελέγχου της Οργάνωσης και Αποδοτικότητας των Αγορών, στο σύγχρονο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να έχουν επίγνωση της στοιχειώδους κριτικής προσέγγισης των θεμάτων της Μικροοικονομικής Ανάλυσης που αφορούν την Οργάνωση και Διοίκηση των Επιχειρήσεων και την λειτουργία των Αγορών, στις σύγχρονες διεθνείς συνθήκες ανταγωνισμού.
  • Να γνωρίζουν και να κατανοούν την επιστημονική αναγκαιότητα  της χρήσεως διαφορετικών επιστημονικών συγγραμμάτων, για την επίλυση τεχνικο-οικονομικών προβλημάτων στο επιστημονικό πεδίο της βασικής και εφαρμοσμένης Μικρο-Οικονομικής Ανάλυσης και των εφαρμογών της.
  • Να έχουν την δυνατότητα εφαρμογής βασικών Μαθηματικών Αρχών και Μεθόδων στην επίλυση επιχειρησιακών προβλημάτων, στον επιστημονικό χώρο της Μικροοικονομικής Ανάλυσης, στοιχεία απαραίτητα για την περαιτέρω συνέχιση των σπουδών τους, στην βάση των σύγχρονων διεθνών επιστημονικών απαιτήσεων.
  • Να έλθουν σε  επαφή με την επιστημονική βιβλιογραφία και να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους ως προς την αναδίφηση στις πηγές και την κατάρτιση επιμελημένου και θεμελιωμένου δοκιμίου για τα συναφή με την Μικροοικονομική Ανάλυση θέματα, σε σχέση με το ευρύτερη Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιχειρηματική δραστηριότητα, και, φυσικά, να έχουν την ικανότητα να συνεχίσουν με επιτυχία τις περαιτέρω σπουδές τους σε ανώτερο επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη εργασία σε διεθνές και διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής επιστημονικής σκέψης.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, Ελληνικού και Διεθνούς χαρακτήρα, με τη χρήση των σχετικών απαραίτητων τεχνολογιών.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγή: Οικονομική Επιστήμη και Οικονομία, Ανταγωνιστική Χρήση και Σπανιότητα Οικονομικών Πόρων, Ανταγωνιστική Χρήση και Σπανιότητα Οικονομικών Πόρων, Διεθνείς Αρχές & Δεδομένα: 1 Διάλεξη.
  • Ζήτηση Καταναλωτών, Προσφορά Επιχειρήσεων και Ανταγωνιστική Αγορά: 2 Διαλέξεις.
  • Θεωρία των Επιλογών του Καταναλωτή: 2 Διαλέξεις.
  • Θετική Μικροοικονομική & Ελαστικότητες: 2 Διαλέξεις.
  • Οργάνωση και Συμπεριφορά των Επιχειρήσεων, Διεθνείς Θεωρίες Επιχείρησης: 2 Διαλέξεις.
  • Τέλειος Ανταγωνισμός των Επιχειρήσεων: 1 Διάλεξη.
  • Οριακές Περιπτώσεις Δομών Αγοράς, Μονοπωλιακές Επιχειρήσεις: 1 Διάλεξη.
  • Ολιγοπωλιακός Ανταγωνισμός – Ατελείς Αγορές – Διεθνείς Επιχειρησιακές Δομές Ανταγωνισμού, Κυβερνητικές Πολιτικές – Ευρωπαϊκές Δομές – & Διεθνή Δεδομένα και Αρχές Ελέγχου του Επιχειρηματικού Ανταγωνισμού: 2 Διαλέξεις.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • email
  • χρήση διαδικτύου
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Ασκήσεις Εφαρμογών25
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)20
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση Προβλημάτων Εφαρμοσμένης & Θεωρητικής Οικονομικής.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης, Ελληνικού & Διεθνούς ενδιαφέροντος.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα, ερμηνεία και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων,
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας και Διεθνών Επιχειρησιακών χαρακτηριστικών και πρακτικών.

II. Εργασία (20%)

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων συνεχώς και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, ανάλογα με την τρέχουσα διαδικασία.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  • Α. Αθανάσαινας, Δ. Πασχαλούδης, «Μικροοικονομική Ανάλυση: Θεωρία & Εφαρμογές» (Κ.Ε.: 68369686), Εκδόσεις Τζιόλα, 1η Έκδοση, 2017, ISBN: 978-960-418-705-8.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • G. N. Mankiw, M. P. Taylor, «Μικροοικονομική», (Κ.Ε.: 59382803), Εκδόσεις Τζιόλα, 3η Έκδοση, 2016, ISBN: 978-960-418-631-0.
  • P. Krugman, R. Wells, «Μικροοικονομική», Εκδόσεις Επίκεντρο, Β’ Έκδοση, 2011, ISBN: 978-960-458-254-9.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ & ΣΧΟΛΗΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ (ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ (ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ – ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).
  • ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ & ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ (ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ-ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΕΣ ΠΗΓΕΣ).