ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα και τον Ψηφιακό Κόσμο

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 105 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα και τον Ψηφιακό Κόσμο
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστήριο 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=751

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των σπουδαστών με τις βασικές έννοιες των πληροφοριακών συστημάτων ώστε να αντιληφθούν τη σημασία της πληροφορικής τεχνολογίας και των πληροφοριακών συστημάτων στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία και να είναι σε θέση να παρακολουθήσουν περισσότερο εξειδικευμένα μαθήματα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών στα επόμενα εξάμηνα.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  • Αντιλαμβάνεται τη σημασία των πληροφοριακών συστημάτων για τη λειτουργία των επιχειρήσεων και την ανάπτυξη επιτυχούς επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Να κατανοεί τις τάσεις στην αγοράς εργασίας και τη σημασία της απόκτησης ψηφιακών προσόντων.
  • Να κατανοεί την έννοια των πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης και των συστατικών τους (δεδομένα/ πληροφορίες, διαδικασίες, υλικό και λογισμικό).
  • Γνωρίζει βασικές αρχές επεξεργασίας δεδομένων και να κατανοεί τη σημασία της πληροφορίας στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης και στη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Γνωρίζει τα διάφορα είδη υλικού υπολογιστικών συστημάτων και σύγχρονες τάσεις, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων, 3D printing, «έξυπνες συσκευές» και τις εφαρμογές τους σε διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής (π.χ. «έξυπνες πόλεις») και επιχειρηματικής λειτουργίας (π.χ. Indusry 4.0).
  • Γνωρίζει τα διάφορα είδη λογισμικού, βασικές έννοιες αρχιτεκτονικής λογισμικού και σύγχρονες έννοιες διαχείρισης υπολογιστικών πόρων, όπως η εικονικοποίηση.
  • Γνωρίζει τις βασικές έννοιες και τεχνικούς όρους των δικτύων και του διαδικτύου, του Ιστού και του Υπολογιστικού Νέφους, καθώς και τις βασικές υπηρεσίες του διαδικτύου.
  • Γνωρίζει τις διάφορες κατηγορίες των πληροφοριακών συστημάτων χρησιμοποιώντας διάφορα κριτήρια κατηγοριοποίησης, καθώς επίσης και τα βασικά χαρακτηριστικά των συστημάτων ERP, CRM και της ολοκλήρωσης επιχειρηματικών συστημάτων.
  • Να αντιλαμβάνεται τη στρατηγική σημασία των πληροφοριακών συστημάτων.
  • Να γνωρίζει τις βασικές απειλές στο διαδίκτυο και τρόπους αντιμετώπισής τους.
  • Να κατανοεί βασικές αρχές ηθικής/ δεοντολογικής συμπεριφοράς σε σχέση με τη την ψηφιακή τεχνολογία και τη λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Μάθημα 1: Εισαγωγή σε έναν κόσμο που αλλάζει: επιχειρηματικές τάσεις, τεχνολογικές εξελίξεις, ψηφιακές δεξιότητες και ευκαιρίες καριέρας.
  • Μάθημα 2: Πληροφοριακό Σύστημα (ΠΣ): βασικές έννοιες.
  • Μάθημα 3: Δεδομένα και πληροφορίες.
  • Μάθημα 4: Επιχειρηματικές διαδικασίες.
  • Μάθημα 5: Υλικά στοιχεία πληροφοριακών συστημάτων.
  • Μάθημα 6: Λογισμικό πληροφοριακών συστημάτων, αρχιτεκτονικές λογισμικού, εικονικοποίηση.
  • Μάθημα 7: Δίκτυα, διαδίκτυο, Παγκόσμιος Ιστός και Υπολογιστικό νέφος.
  • Μάθημα 8: Είδη πληροφοριακών συστημάτων
  • Μάθημα 9: ERP, CRM και ολοκλήρωση πληροφοριακών συστημάτων.
  • Μάθημα 10: Κινητά πληροφοριακά συστήματα – συνεργατικά πληροφοριακά συστήματα
  • Μάθημα 11: Η στρατηγική σημασία των πληροφοριακών συστημάτων – Στρατηγικά πληροφοριακά συστήματα
  • Μάθημα 12: Απειλές στο διαδίκτυο και ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων.
  • Μάθημα 13: Έννοιες ηθικής συμπεριφοράς στα πληροφοριακά συστήματα.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη και το εργαστήριο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου, διαδραστικού πίνακα στη διδασκαλία.
  • Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning.
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning.
  • Χρήση GoogleScholar και της ψηφιακής βιβλιοθήκης HealLink.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)38
Αυτοτελής Μελέτη48
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.

ΙΙ. Ατομική ή ομαδική Εργασία (2 μονάδες)

  • Σκοπός της εργασίας είναι να εισάγει και να εξοικειώσει τους φοιτητές με την αναζήτηση επιστημονικού περιεχομένου από επιστημονικές βάσεις δεδομένων και τη συγγραφή επιστημονικών εργασιών πάνω σε ένα θέμα που αποτελεί σύγχρονη τάση στα πληροφοριακά συστήματα και άπτεται της ύλης του μαθήματος.
  • Οι φοιτητές λαμβάνουν αναλυτικές οδηγίες τόσο ως προς τη δομή της εργασίας, όσο και ως προς τον τρόπο που θα αναζητήσουν υλικό, θα γράψουν την εργασία τους και θα συντάξουν τη βιβλιογραφία.
  • Η εργασία λαμβάνει 2 μονάδες κατανεμημένες ως εξής: περιεχόμενο της εργασίας 1 μονάδα και ορθότητα στην συγγραφή αναφορών και βιβλιογραφίας 1 μονάδα.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης στην Πράξη, Kroenke M.David, Boyle J.Randall, 1η εκδ./2016, BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 59392670, ISBN: 9789963274048.
  2. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, KENNETH C. LAUDON, JANE P. LAUDON, 14η Αμερικανική/2021, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102070464, ISBN: 978-960-645-182-9.
  3. Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης, Wallace Patricia, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ, 1η έκδ./2014, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 32997790, ISBN: 978-960-218-886-6.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY.
  2. journal of social media for organizations.
  3. The Journal of Social Media in Society.