ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μαθηματικά για Διοίκηση Επιχειρήσεων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 104 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μαθηματικά για Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις 5 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=431

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να τονίσει και να αναλύσει συστηματικά τις βασικές έννοιες της Μαθηματικής Οικονομικής Ανάλυσης.
  • Να ερμηνεύσει αναλυτικά τις βασικές Μαθηματικές Μεθόδους απαραίτητες για την κατανόηση της σύγχρονης Οικονομικής Επιστήμης όπως εφαρμόζεται στην Μικρο – και Μακρο – Οικονομική.
  • Να καταδείξει τη σχέση της Εφαρμοσμένης Μαθηματικής Επιστήμης με την Οικονομική Ανάλυση (Μικρο – και Μακρο – Οικονομική), τονίζοντας ιδιαίτερα τις επιστημονικές αναλυτικές ανάγκες των Οικονομολόγων και των Στελεχών Διοίκησης Επιχειρήσεων ως υποκίνηση για την ουσιαστική ανάγκη μελέτης και κατανόησης των σχετικών Μαθηματικών Μεθόδων και Τεχνικών.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να έχουν εμπιστοσύνη στην Εφαρμοσμένη Μαθηματική προσέγγιση των Οικονομικών και Επιχειρησιακών προβλημάτων και στην δυνατότητα της επιστημονικής επίλυσή τους.
  • Να γνωρίζουν την ανάγκη προσφυγής σε γνωστά Διεπιστημονικά Συγγράμματα Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και στην αποτελεσματική χρήση τους.
  • Να κατανοούν την απαράμιλλη ισχύ των Μαθηματικών Οικονομικών Μεθόδων και Τεχνικών και την ανάγκη εφαρμογής τους στην σύγχρονη οργάνωση και διοίκηση των επιχειρήσεων, στο περιβάλλον των διεθνών αγορών.
  • Να χρησιμοποιούν τα βασικά εργαλεία της Εφαρμοσμένης Μαθηματικής Επιστήμης ως θεμέλια για την περαιτέρω σπουδή Ανώτερων Μαθηματικών που απαιτούνται στον επιστημονικό χώρο της Διοίκησης και Οικονομικής Ανάλυσης και, φυσικά, στην περαιτέρω συνέχιση των σπουδών τους με επιτυχία.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Εργασία σε Διεθνές και Διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγή, Οικονομική Στατική Ανάλυση.
  • Γραμμικά Συστήματα και Υποδείγματα.
  • Άλγεβρα Πινάκων.
  • Συγκριτική Στατική Ανάλυση.
  • Κανόνες Παραγώγισης και Συγκριτική Στατική.
  • Αριστοποίηση και Ανάλυση Ισορροπίας.
  • Εκθετικές και Λογαριθμικές Συναρτήσεις.
  • Εισαγωγή και εφαρμογές στην Δυναμική Οικονομική και στον Μαθηματικό Προγραμματισμό.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • e-mail.
  • Εφαρμογές διαδικτύου, κατά περίπτωση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις45
Ασκήσεις Εφαρμογών40
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός μαθηματικού – οικονομικού έργου, κόστους, κέρδους και προσόδων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, κατά περίπτωση.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Γ. Σαραφόπουλος, Ν. Μυλωνάς, «Μαθηματικά Οικονομικών Επιστημών», (Κ.Ε.: 59382851), Εκδόσεις Α. Τζιόλα & Υιοί Α.Ε., 1η Έκδοση, 2016, ISBN:978-960-418-645-7.
  2. Α. C. Chiang, Κ. Wainwright, «Μαθηματικές Μέθοδοι Οικονομικής Ανάλυσης», (K.E. : 7648532), Εκδόσεις Κριτική A.E., ISBN: 978-960-218-733-3.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Ν. Ταμπάκης, «Εφαρμοσμένα Μαθηματικά», (Κ.Ε.: 41963573), Εκδόσεις Μάρκου και ΣΙΑ Ε.Ε., 1η Έκδοση, 2014, ISBN: 978-618-5063-09-2.
  2. Μ. Λουκάκης, «Πρόσκληση στα Μαθηματικά, Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών», (Κ.Ε.: 12537573), Τόμος Α΄, Εκδόσεις «Σοφία», 1η Έκδοση, 2011, ISBN: 978-960-6706-51-6.