ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πτυχιακή Εργασία

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%ba02 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Πτυχιακή Εργασία
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://ba.ihu.gr/thesis/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Σκοπός της Πτυχιακής Εργασίας είναι να μάθει ο φοιτητής τον τρόπο σχεδιασμού, διενέργειας, συγγραφής  και παρουσίασης μιας επιστημονικής εργασίας, το οποίο είναι πιθανό να του χρειαστεί στη μετέπειτα επιστημονική και επαγγελματική του σταδιοδρομία. Η Πτυχιακή Εργασία θα βοηθήσει το φοιτητή να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιστημονική του εξέλιξη.

Η Πτυχιακή Εργασία έχει σκοπό ο φοιτητής:

  • Να κατανοήσει την έννοια, τις βασικές μεθόδους και τις βασικές διαδικασίες της επιστημονικής έρευνας.
  • Να γνωρίζει πώς να σχεδιάζει και να εκτελεί ερευνητικές δραστηριότητες.
  • Να μάθει να αξιοποιεί τις βιβλιογραφικές πηγές, αναπτύσσοντας κριτική σκέψη, για να αποκτήσει την πρόσφατη γνώση για το υπό μελέτη ζήτημα, όπως αυτή προκύπτει μέσα από τη βιβλιογραφία.
  • Να προσεγγίσει και να προβληματιστεί για φαινόμενα που απαντώνται συχνά στο ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Επιχειρήσεων, αποκτώντας εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος της πτυχιακής εργασίας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζουν και να επιλέγουν επίκαιρα και σημαντικά ερευνητικά ζητήματα, τα οποία θα αποτελέσουν το αντικείμενο της ερευνητικής τους μελέτης.
  • Να θέτουν τους ερευνητικούς στόχους της ερευνητικής τους μελέτης.
  • Να σχεδιάζουν τη μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας που θα ακολουθήσουν.
  • Να εκτελούν ερευνητικές δραστηριότητες που ταιριάζουν στο θέμα και την μεθοδολογία που έχουν επιλέξει.
  • Σα συνάγουν ερευνητικά συμπεράσματα.
  • Να συγγράφουν την ερευνητική μελέτη (πτυχιακή εργασία).
  • Να παρουσιάζουν την ερευνητική μελέτη (πτυχιακή εργασία).
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ο φοιτητής συζητά με τον επιβλέποντα καθηγητή την προοπτική εκπόνησης πτυχιακής εργασίας και επιλέγει το θέμα της. Σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγητή και με την καθοδήγησή του, αποφασίζει τα ερευνητικά ερωτήματα που θα απαντήσει η πτυχιακή εργασία και σχεδιάζει την ερευνητική μεθοδολογία. Ανάλογα με το θέμα και τις ειδικές απαιτήσεις της ερευνητικής μεθοδολογίας, εκπονεί τις ποικίλες ερευνητικές δραστηριότητες και συγγράφει την πτυχιακή εργασία. Η πτυχιακή εργασία παρουσιάζεται ενώπιον τριμελούς επιτροπής διδασκόντων συναφούς επιστημονικής εξειδίκευσης (κατά το δυνατόν).

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Συνεργασία/ καθοδήγηση φοιτητή από τον επιβλέποντα καθηγητή.
  • Προσωπική μελέτη.
  • Παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Διάφοροι τρόποι συνεργασίας μεταξύ του επιβλέποντα καθηγητή και του φοιτητή.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Αυτοτελής Μελέτη80
Συγγραφή εργασίας40
Παρουσίαση εργασίας5
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (10 μονάδες)

  • Προφορική παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας ενώπιον της τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης (15 λεπτά).
  • Συζήτηση και απάντηση ερωτήσεων (5-10 λεπτά).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. MARK SAUNDERS, PHILIP LEWIS, ADRIAN THORNHILL, «ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ – ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ, 2η έκδοση.
  2. J. David Creswell, John W. Creswell, “Σχεδιασμός Έρευνας, Προσεγγίσεις Ποιοτικών, Ποσοτικών και Μικτών Μεθόδων”, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, 2019.