ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σχεδιασμός Δικτυακών Τόπων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b302 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχεδιασμός Δικτυακών Τόπων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Εργαστηριακές Ασκήσεις 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:   (503) Ηλεκτρονικές Επιχειρήσεις
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του έχουν διεισδύσει σε όλο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων αλλάζοντας δραματικά τον τρόπο επικοινωνίας, ενημέρωσης, απόκτησης πληροφοριών και γνώσεων και διεξαγωγής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Το μάθημα έχει σκοπό να αναπτυχθεί υπολογιστική σκέψη, να αποκτηθούν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, βασικές γνώσεις στην διαχείριση και ανάπτυξη δικτυακών τόπων, καθώς και ικανότητες στη αξιοποίηση και χρήση διαδικτυακών εφαρμογών και εργαλείων λογισμικού. Οι φοιτητές θα κατανοήσουν τα διαθέσιμα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία αποτελεσματικής διαδικτυακής παρουσίας, είτε πρόκειται για προσωπικούς εταιρικούς δικτυακούς τόπους, δικτυακούς τόπους οργανισμών. Θα αξιοποιήσουν σύγχρονα λογισμικά σχεδίασης και ανάπτυξης δικτυακών τόπων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Να αποκτήσει κριτική κατανόηση εννοιών που σχετίζονται με την δημιουργία δικτυακών τόπων.
  • Να αποκτήσει κριτική κατανόηση των διαδικασιών που πρέπει να ακολουθηθούν για την δημιουργία και δημοσιοποίηση δικτυακών τόπων.
  • Να συγκρίνει και να αξιολογεί εργαλεία ανάπτυξης δικτυακών τόπων.
  • Να κατανοεί τις βασικές αρχές και καλές πρακτικές σχεδιασμού διαδικτυακών τόπων.
  • Να αξιολογεί το περιεχόμενο και την ευχρηστία δικτυακών τόπων.
  • Να χρησιμοποιεί μοντέλα αξιολόγησης δικτυακών τόπων.
  • Να σχεδιάζει και να δημιουργεί δικτυακούς τόπους.
  • Να προσαρμόζεται στις εξελίξεις των εργαλείων σχεδιασμού και ανάπτυξης δικτυακών τόπων.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Μάθημα 1: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο και τους δικτυακούς τόπους.
  • Μάθημα 2: Οργάνωση περιεχομένου, συστήματα πλοήγησης δικτυακών τόπων.
  • Μάθημα 3: Ευχρηστία Δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 4: Μελέτη ευχρηστίας Δικτυακών τόπων.
  • Μάθημα 5: Μοντέλα αξιολόγησης Δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 6: Αξιολόγηση Δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 7: Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS).
  • Μάθημα 8: Σχεδίαση δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 9-11: Ανάπτυξη δικτυακών Τόπων με υπηρεσίες διαδικτύου και λογισμικά ανοικτού κώδικά.
  • Μάθημα 12: Παράμετροι Φιλοξενίας και Συντήρησης.
  • Μάθημα 13: Τεχνολογίες Εξατομίκευσης Περιεχομένου.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη και το εργαστήριο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου στη διδασκαλία.
  • Οι φοιτητές εμβαθύνουν σε Λογισμικά σχεδίασης και ανάπτυξης δικτυακών τόπων.
  • Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning.
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών13
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)46
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση μελέτης περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.
  • Ερωτήσεις πολλαπλής Επιλογής.

ΙΙ. Ατομική και Ομαδική Εργασία (60%)
Οι φοιτητές αξιολογούνται σε:

  • μία ατομική υποχρεωτική εργασία.
  • μία ομαδική ατομική εργασία

με αποστολή email στο διδάσκοντα.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Ανάπτυξη Ιστοσελίδων με wordpress, Αγγελακη, Α. Δοβολής, Α., Μπαλατσούκος, Ν.
  2. Διαδίκτυο, παγκόσμιος ιστός και τεχνικές προγραμματισμού, Καρακος, Α.
  3. Προγραμματισμός στατικών και δυναμικών ιστοσελίδων, Καρακος, Α.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of web development and web design.
  2. International Journal of Web Engineering and Technology.