Σχεδιασμός Δικτυακών Τόπων

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Μάθημα 1: Εισαγωγή στο Διαδίκτυο και τους δικτυακούς τόπους.
  • Μάθημα 2: Οργάνωση περιεχομένου, συστήματα πλοήγησης δικτυακών τόπων.
  • Μάθημα 3: Ευχρηστία Δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 4: Μελέτη ευχρηστίας Δικτυακών τόπων.
  • Μάθημα 5: Μοντέλα αξιολόγησης Δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 6: Αξιολόγηση Δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 7: Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS).
  • Μάθημα 8: Σχεδίαση δικτυακών Τόπων.
  • Μάθημα 9-11: Ανάπτυξη δικτυακών Τόπων με υπηρεσίες διαδικτύου και λογισμικά ανοικτού κώδικά.
  • Μάθημα 12: Παράμετροι Φιλοξενίας και Συντήρησης.
  • Μάθημα 13: Τεχνολογίες Εξατομίκευσης Περιεχομένου.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του έχουν διεισδύσει σε όλο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων αλλάζοντας δραματικά τον τρόπο επικοινωνίας, ενημέρωσης, απόκτησης πληροφοριών και γνώσεων και διεξαγωγής επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Το μάθημα έχει σκοπό να αναπτυχθεί υπολογιστική σκέψη, να αποκτηθούν ικανότητες μεθοδολογικού χαρακτήρα, βασικές γνώσεις στην διαχείριση και ανάπτυξη δικτυακών τόπων, καθώς και ικανότητες στη αξιοποίηση και χρήση διαδικτυακών εφαρμογών και εργαλείων λογισμικού. Οι φοιτητές θα κατανοήσουν τα διαθέσιμα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την δημιουργία αποτελεσματικής διαδικτυακής παρουσίας, είτε πρόκειται για προσωπικούς εταιρικούς δικτυακούς τόπους, δικτυακούς τόπους οργανισμών. Θα αξιοποιήσουν σύγχρονα λογισμικά σχεδίασης και ανάπτυξης δικτυακών τόπων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  • Να αποκτήσει κριτική κατανόηση εννοιών που σχετίζονται με την δημιουργία δικτυακών τόπων.
  • Να αποκτήσει κριτική κατανόηση των διαδικασιών που πρέπει να ακολουθηθούν για την δημιουργία και δημοσιοποίηση δικτυακών τόπων.
  • Να συγκρίνει και να αξιολογεί εργαλεία ανάπτυξης δικτυακών τόπων.
  • Να κατανοεί τις βασικές αρχές και καλές πρακτικές σχεδιασμού διαδικτυακών τόπων.
  • Να αξιολογεί το περιεχόμενο και την ευχρηστία δικτυακών τόπων.
  • Να χρησιμοποιεί μοντέλα αξιολόγησης δικτυακών τόπων.
  • Να σχεδιάζει και να δημιουργεί δικτυακούς τόπους.
  • Να προσαρμόζεται στις εξελίξεις των εργαλείων σχεδιασμού και ανάπτυξης δικτυακών τόπων.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο στην τάξη και το εργαστήριο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση διαφανειών, βιντεοπροβολέα και διαδικτύου στη διδασκαλία.
  • Οι φοιτητές εμβαθύνουν σε Λογισμικά σχεδίασης και ανάπτυξης δικτυακών τόπων.
  • Υποστήριξη διδασκαλίας με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning.
  • Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω e-mail με χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις πράξης που εστιάζουν στην εφαρμογή μεθοδολογιών13
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)46
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση μελέτης περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.
  • Ερωτήσεις πολλαπλής Επιλογής.

ΙΙ. Ατομική και Ομαδική Εργασία (60%)
Οι φοιτητές αξιολογούνται σε:

  • μία ατομική υποχρεωτική εργασία.
  • μία ομαδική ατομική εργασία

με αποστολή email στο διδάσκοντα.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Ανάπτυξη Ιστοσελίδων με wordpress, Αγγελακη, Α. Δοβολής, Α., Μπαλατσούκος, Ν.
  2. Διαδίκτυο, παγκόσμιος ιστός και τεχνικές προγραμματισμού, Καρακος, Α.
  3. Προγραμματισμός στατικών και δυναμικών ιστοσελίδων, Καρακος, Α.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of web development and web design.
  2. International Journal of Web Engineering and Technology.