ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ειδικά Θέματα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b212 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδικά Θέματα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:   (106) Επιχειρησιακή Επικοινωνία, (406) Δημόσιες Σχέσεις
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=874

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το μάθημα «Ειδικά Θέματα Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων» επιδιώκει να εμπλουτίσει τις υπάρχουσες γνώσεις των φοιτητών στην επιχειρησιακή επικοινωνία και τις δημόσιες σχέσεις με εξειδικευμένα σχετικά θέματα και ασκήσεις πράξεις. Η ύλη του μαθήματος έχει ως στόχο οι φοιτητές να γνωρίσουν, να εξοικειωθούν, να μάθουν ή να εμβαθύνουν στους τρόπους και τις τεχνικές με τους οποίους τα στελέχη ενός οργανισμού μπορούν να επικοινωνούν και να οικοδομούν σχέσεις αποτελεσματικότερα και επιλύουν προβλήματα στο πλαίσιο λειτουργίας ενός οργανισμού τόσο με τους εργαζόμενους, όσο και με ομάδες κοινού που ανήκουν στο εξωτερικό του περιβάλλον.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Αντιλαμβάνονται τις διάφορες μορφές τις επιχειρησιακής επικοινωνίας.
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν τα χαρακτηριστικά και τις διαφορές της διαπροσωπικής και της μαζικής επικοινωνίας.
  • Διακρίνουν και να αντιλαμβάνονται τα χαρακτηριστικά της άμεσης και της έμμεσης επικοινωνίας.
  • Γνωρίζουν και να αντιλαμβάνονται τις μορφές, τα χαρακτηριστικά και τις τεχνικές της λεκτικής και της μη λεκτικής επικοινωνίας.
  • Αντιλαμβάνονται τους τρόπους πρόληψης και επικοινωνιακής αντιμετώπισης μιας κρίσης.
  • Γνωρίζουν ποιες μορφές διαπραγματεύσεων υπάρχουν και πώς μπορούν να διαπραγματεύονται αποτελεσματικά.
  • Κατανοούν τις μορφές και τους τρόπους αντιμετώπισης των συγκρούσεων και των εσωτερικών αντιπαραθέσεων σε έναν οργανισμό.
  • Αντιλαμβάνονται ποιες μορφές εκδηλώσεων υπάρχουν και πώς μπορούν να τις διοργανώσουν αποτελεσματικά.
  • Γνωρίζουν πώς να συγγράφουν δελτία τύπου και συντάσσου επιχειρησιακά έγγραφα.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Μορφές επικοινωνίας.
  2. Διαπροσωπική και μαζική επικοινωνία.
  3. Άμεση και έμμεση επικοινωνία.
  4. Λεκτική επικοινωνία.
  5. Μη λεκτική επικοινωνία.
  6. Διαχείριση κρίσεων.
  7. Διαπραγματεύσεις.
  8. Διαχείριση συγκρούσεων και εσωτερικών αντιπαραθέσεων.
  9. Διοργάνωση εκδηλώσεων.
  10. Συγγραφή δελτίου τύπου και άλλων επιχειρησιακών εγγράφων.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις20
Ασκήσεις Πράξης19
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)31
Αυτοτελής Μελέτη55
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομική Εργασίας (20%) που περιλαμβάνει:

  • Γραπτή εργασία.
  • Προφορική παρουσίαση στην τάξη.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, καθώς και στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Κοτζαϊβάζογλου, Ι και Δ. Πασχαλούδης (2008) Οργανωσιακή Επικοινωνία, Η Επικοινωνία για Επιχειρήσεις και Οργανισμούς. Αθήνα: Πατάκης.
  2. Seitel, F. (2018). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρία και Εφαρμογές. Αθήνα: Broken Hill.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Adler, R., Rodman,and du Pre, A. (2013). Understanding Human Communication, 12th ed. New York: Oxford University Press.
  2. Argenti, P.A. (2006). Corporate Communication, 3rd edition. Boston, Massachussets: McGrawHill.
  3. Baskin O., C. Aronoff, D. Lattimore (2000). Δημόσιες σχέσεις: Το επάγγελμα και η άσκησή του. Αθήνα: Παπαζήσης.
  4. Bivins, T. (2008). Public Relations Writing: The Essentials of Style and Format, 8th Edition. International Edition: McGraw Hill.
  5. Boveé C.L., Thill, J.V. (2010). Business communication today, 10th Edition. Saddle River, NJ: Prentice Hall International Inc.
  6. Caywood, C. (2012). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, 2nd ed. New York: McGraw Hill.
  7. Hahn, T.H. (2014). The Art of Communicating. HarperOne.
  8. Κουτούπης Θ. (1992). Πρακτικός Οδηγός Δημοσίων Σχέσεων, 3η Έκδ. Αθήνα: Ν.Σ. Γαλαίος και Σία Ο.Ε.
  9. Μαγνήσαλης Κ. (2002). Δημόσιες Σχέσεις. Θεωρία και τεχνική των σχέσεων με το κοινό. Αθήνα: Interbooks
  10. Φαναριώτης Π. (2010). Επιχειρησιακή επικοινωνία: εισαγωγή στη θεωρία και τεχνική της σύγχρονης επιχειρησιακής επικοινωνίας. Αθήνα Σταμούλης.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Communication.
  2. European Journal of Communication.
  3. Corporate Communications: An International Journal.
  4. Corporate Reputation Review.
  5. Journal of Communication Management.
  6. Journal of Contingencies and Crisis Management.
  7. Journal of Change Management.
  8. Public Opinion Quarterly.
  9. Public Relations Review.
  10. Journal of Public Relations Research.
  11. International Journal of Public Opinion Research.