Συμπεριφορά Καταναλωτή και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Κοινωνικοί Καταναλωτές.
  • Τμηματοποίηση και Στοχοποίηση με Κοινωνικά Μέσα.
  • Κοινωνική Ταυτότητα.
  • Δικτυωμένος Κόσμος: Η χρήση των Κοινωνικών Μέσων.
  • Κίνητρα και Απόψεις που Επηρεάζουν τις Δραστηριότητες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.
  • Τμήματα Κοινωνικών Μέσων.
  • Η Δικτυωμένη Κοινότητα.
  • Κοινωνική Δημοσίευση.
  • Κοινωνικά Μέσα για τη Βαθύτερη Γνώση του Καταναλωτή.
  • Ο Ρόλος των Κοινωνικών Μέσων στην Έρευνα.
  • Πρωτογενής Έρευνα στα Κοινωνικά Μέσα.
  • Διαχείριση Κοινωνικών Δεδομένων.
  • Κοινωνική Διάχυση του μηνύματος.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα αποτελεί μάθημα εξειδίκευσης στο ζωτικό αντικείμενο της συμπεριφοράς καταναλωτή και μέσα κοινωνική δικτύωσης. Δείχνει με ποιόν τρόπο τα κοινωνικά μέσα ταιριάζουν και συμπληρώνουν την εργαλειοθήκη του μαρκετίστα. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στο συνδυασμό της ουσιαστικής θεωρίας με πρακτικές εφαρμογές. Περιλαμβάνει θέματα σχετικά με το στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ με μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με εφαρμογές επικοινωνιών μάρκετινγκ, με τη σύνθεση και παραμετροποίηση δεδομένων κοινωνικών μέσων για να προσφέρει βαθύτερη γνώση της συμπεριφοράς των καταναλωτών.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας αυτής ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να προσδιορίσει την κοινωνική ταυτότητα.
  • Να υποστηρίξει τον δικτυωμένο κόσμο.
  • Να περιγράψει και να ταξινομήσει τα κίνητρα και τις απόψεις που επηρεάζουν τις δραστηριότητες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Να συνθέσει τα τμήματα κοινωνικών μέσων.
  • Να διαχειριστεί τα κοινωνικά μέσα για την καταναλωτική έρευνα.
  • Να αξιολογήσει τα κοινωνικά μέσα.
  • Να παράγει δεδομένα από τη δικτυωμένη.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Διδασκαλία στην τάξη και υποστήριξη φοιτητών μέσα από το σύστημα e-learning του Τμήματος.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Λογισμικό Επεξεργασία Κειμένου, Παρουσιάσεων, Υπολογιστικών Φύλλων. Για τη διεξαγωγή των παρουσιάσεων γίνεται χρήση Video projector.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και της πλατφόρμας e-learning του Τμήματος.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις46
Ασκήσεις Πράξης26
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)10
Άσκηση πεδίου ή εκπόνηση μελέτης (project)10
Αυτοτελής Μελέτη33
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Α. Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού‐λάθους.
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και Επίλυση Προβλημάτων.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Εξέταση μελέτης περίπτωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

Β. Εργασία (30 %).

  • Επιλογή ενός εκ των διδασκόντων πεδίων της συμπεριφοράς καταναλωτή και μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συμπεριφορά καταναλωτή και μέσα κοινωνικής δικτύωσης και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.
Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω:

  • Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων,
  • επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων,
  • στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας,
  • κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν,
  • η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, ο σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.

Γ. Παρουσίαση Εργασίας (10 %).

Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων, συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα, ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση, ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Social Media Marketing – Μάρκετινγκ με μέσα κοινωνική Δικτύωσης, Συγγραφέας: Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon, Μεταφραστής: Μαρία Κωνσταντοπούλου, Εκδόσεις Δίαυλος, 2016.
  2. Solomon M., Συμπεριφορά Καταναλωτή, Εκδόσεις Tziola, 2018.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Consumer Research.
  2. International Journal of Consumer Studies – Wiley.
  3. Journal of Consumer Behaviour – Wiley.
  4. Journal of Consumer Psychology – Elsevier.
  5. International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence.
  6. Journal of Interactive Marketing.