Ηγεσία και Διαχείριση Αλλαγών

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Ο μετασχηματισμός ενός οργανισμού.
  • Η επιτυχημένη αλλαγή και η δυναμική που τη διέπει.
  • Η αίσθηση της αναγκαιότητας.
  • Η διαμόρφωση του καθοδηγητικού συνασπισμού.
  • Όραμα και στρατηγική.
  • Το όραμα της αλλαγής.
  • Διεύρυνση της βάσης των μεταρρυθμίσεων.
  • Τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα.
  • Τα οφέλη και οι περαιτέρω αλλαγές.
  • Νέες μέθοδοι στη φιλοσοφία του οργανισμού.
  • Ο οργανισμός του μέλλοντος.
  • Ηγεσία και διαρκής μάθηση.

Μαθησιακοί Στόχοι

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να παρουσιάσει και να αναπτύξει τις βασικές έννοιες της διαχείρισης των μεταβολών.
  • Να καταδείξει τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που προσφέρει η σωστή διευθέτηση και αντιμετώπιση των αλλαγών σε έναν οργανισμό.
  • Να δώσει πληροφορίες για την αποτελεσματική διοίκηση ενός οργανισμού όταν επιχειρούνται αλλαγές.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζουν γιατί υπάρχει το ενδεχόμενο αποτυχίας κατά τον μετασχηματισμό ενός οργανισμού.
  • Να αναγνωρίζουν την επιτυχημένη αλλαγή και τη δυναμική που την διέπει.
  • Να κατανοούν τη σημασία της αίσθησης της αναγκαιότητας.
  • Να κατανοούν τη διαμόρφωση του καθοδηγητικού συνασπισμού.
  • Να αναγνωρίζουν με ποιο τρόπο αναπτύσσεται το όραμα και η στρατηγική των ηγετών.
  • Να κατανοούν τη σημασία της διεύρυνσης της βάσης των μεταρρυθμίσεων.
  • Να γνωρίζουν με ποιο τρόπο επιτυγχάνονται τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα.
  • Να αναγνωρίζουν τις τεχνικές εμπέδωσης των ωφελειών και της προώθησης των περαιτέρω αλλαγών.
  • Να κατανοούν πως ενσωματώνονται οι νέες μέθοδοι στη φιλοσοφία του οργανισμού.
  • Να κατανοήσουν τις συνέπειες που έχει η διοίκηση αλλαγών για τον 21ο αιώνα.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην τάξη.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση διαφανειών με βιντεοπροβολέα (Powerpoint).
  • e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Ασκήσεις Πράξης13
Ομαδική Εργασία σε μελέτη περίπτωσης25
Ατομικές εργασίες εξάσκησης20
Αυτοτελής Μελέτη41
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση και γραπτή εργασία (προαιρετική, η οποία παρουσιάζεται στην αίθουσα), που προσαυξάνει τη βαθμολογία της τελικής εξέτασης.

Η γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

III. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Kοtter J.P., (2001). Ηγέτης στις αλλαγές, Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ.
  2. ΒΑΚΟΛΑ Ε. Μ., ΚΑΤΣΑΡΟΣ Κ.Κ., (2020), ΔΙΟΙΚΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, Εκδόσεις ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΣΤ.ΜΠΕΝΟΥ.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Kοtter, J.P., (2012). Leading Change,  Harvard Business Review Press.
  2. Ρωσσίδης, Γ., Ασπρίδης, Γ., Μπελιάς, Δ. (2019), Διαχείριση Αλλαγών και Ηγεσία, Εκδόσεις Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
  3. Hiatt, J., Creasey, T., (2012), Change Management: The People Side of Change, Prosci Learning Center Publications; Second edition.
  4. Abudi, G., (2017), Implementing Positive Organizational Change: A Strategic Project Management Approach, J. Ross Publishing.
  5. Cameron, E., Green, M., (2012), Making Sense of Change Management: A Complete Guide to the Models, Tools and Techniques of Organizational Change. Kogan Page, Third Edition.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Change Management.
  2. Journal of Organizational Change Management.