Ειδικά Θέματα Διαδικτυακού Μάρκετινγκ
Γενικά
- Κωδικός: Β06
- Εξάμηνο: Κατ/νσης Χειμερινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά (Αγγλικά για τους φοιτητές Erasmus)
- Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης (3)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=790
- Διδάσκοντες: Τσουρέλα Μαρία
- Πρόγραμμα Μαθημάτων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Περιεχόμενο και στρατηγική μάρκετινγκ ψηφιακού περιεχομένου,
- χρήση εναλλακτικών πηγών περιεχομένου,
- μορφές περιεχομένου,
- περιεχόμενο και αγοραστικές διαδρομές,
- storytelling,
- προσαρμογή περιεχομένου σε κάθε κανάλι,
- διαχείριση περιεχομένου,
- δημιουργία εμπιστοσύνης στα ψηφιακά μέσα,
- παράλληλη χρήση πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας,
- πώλησης, εξυπηρέτησης πελάτη,
- εμπειρία πελάτη.
Μαθησιακοί Στόχοι
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια των μαθημάτων που σχετίζονται με το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας. Στόχος του είναι κορμού η πλέον ολοκληρωμένη προσέγγιση της επαφής με τον πελάτη μέσα από το ευρύτερο σύνολο των ψηφιακών καναλιών. Η θεματολογία του μαθήματος περιλαμβάνει χρήση εναλλακτικών πηγών περιεχομένου, μορφές περιεχομένου, περιεχόμενο και αγοραστικές διαδρομές, storytelling, διαχείριση περιεχομένου, δημιουργία εμπιστοσύνης στα ψηφιακά μέσα, παράλληλη χρήση πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας, πώλησης, εξυπηρέτησης πελάτη (multi- & omni-channel), εμπειρία πελάτη (customer experience).
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας αυτής ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:
- Να αναγνωρίζει τις μορφές και τη διαδικασία δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου για διαφορετικά μέσα.
- Να διακρίνει τις ιδιαιτερότητες των διαφορετικών καναλιών επικοινωνίας, πώλησης, εξυπηρέτησης πελάτη.
- Να εκτιμά την έννοια της εμπιστοσύνης και τους τρόπους ενδυνάμωσής της σε ψηφιακό περιβάλλον.
- Να συνθέτει μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη στρατηγική και πρόγραμμα δράσης.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη εργασία.
- Ομαδική εργασία.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
- Λήψη αποφάσεων.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Διδασκαλία στην τάξη και υποστήριξη φοιτητών μέσα από το σύστημα e-learning του Τμήματος.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Λογισμικό Επεξεργασία Κειμένου, Παρουσιάσεων, Υπολογιστικών Φύλλων. Για τη διεξαγωγή των παρουσιάσεων γίνεται χρήση Video projector.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και της πλατφόρμας e-learning του Τμήματος.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 46 |
Ασκήσεις Πράξης | 26 |
Συγγραφή εργασίας (εργασιών) | 10 |
Άσκηση πεδίου ή εκπόνηση μελέτης (project) | 10 |
Αυτοτελής Μελέτη | 33 |
Σύνολο | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Α. Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία μπορεί να περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού‐λάθους.
- Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και Επίλυση Προβλημάτων.
- Ερωτήσεις ανάπτυξης.
- Εξέταση μελέτης περίπτωσης.
Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.
Β. Εργασία (30 %).
- Επιλογή ενός εκ των διδασκόντων πεδίων από τα ειδικα θεματα διαδικτυακου μαρκετινγκ.
Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με τα ειδικα θεματα διαδικτυακου μαρκετινγ. και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.
Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω:
- Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων,
- επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων,
- στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας,
- κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν,
- η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, ο σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.
Γ. Παρουσίαση Εργασίας (10 %).
Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό.
Κριτήρια αξιολόγησης:
- Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων,
- συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα,
- ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση,
- ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Βλαχοπούλου Μ. και Δημητριάδης Σ. (2014). Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Rosili.
- Social Media Marketing – Μάρκετινγκ με μέσα κοινωνική Δικτύωσης, Συγγραφέας: Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon, Μεταφραστής: Μαρία Κωνσταντοπούλου, Εκδόσεις Δίαυλος, 2016.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence.
- Journal of Interactive Marketing.
- International Journal of Internet Marketing and Advertising.