ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Διεθνές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b205 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Διεθνές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να μεταδώσει στους σπουδαστές τη σημασία των εννοιών της παγκοσμιοποίησης και της διεθνοποίησης των αγορών και των οικονομιών καθώς και της διεθνοποίησης των επιχειρηματιών δραστηριοτήτων.
  • Να παρουσιάσει και να αναλύσει τις επιδράσεις των πολιτιστικών αξιών στις επιχειρηματικές λειτουργίες και να αναπτύξει τις σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές διαπολιτισμικής διοίκησης.
  • Να επισημάνει τις πρόσθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διεθνείς επιχειρήσεις.
  • Να περιγράψει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που συνεπάγεται η διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν τις έννοιες της παγκοσμιοποίησης και της διεθνοποίησης.
  • Να γνωρίζουν τους κυριότερους παράγοντες του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος, καθώς και το ρόλο και τη συμβολή στη λειτουργία και διαμόρφωσή του.
  • Να κατανοούν την ανάγκη αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν από τις εθνικές, πολιτισμικές και γλωσσικές διαφορετικότητές και να αναπτύσσουν σχετικά προγράμματα δράσης.
  • Να  εφαρμόζουν τις στρατηγικές που είναι διαθέσιμες στις επιχειρήσεις για να διεθνοποιήσουν τις δραστηριότητες της.
  • Αναπτύσσουν ιδέες και επιχειρήματα σχετικά με τη διεθνοποίηση των επιχειρήσεων και τη λειτουργία τους στις διεθνείς αγορές.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Ατομική/ Ομαδική Εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Ή έννοια της διεθνοποίησης και παγκοσμιοποίησης των αγορών.
  2. Το Διεθνές Περιβάλλον: Νομικό, Τεχνολογικό, Λογιστικό και Πολιτικό Περιβάλλον.
  3. Ο Ρόλος του Πολιτισμού στις διεθνείς επιχειρήσεις.
  4. Διεθνές εμπόριο και διεθνείς επενδύσεις.
  5. Διεθνής Στρατηγική Διοίκηση.
  6. Στρατηγικές για την ανάλυση ξένων αγορών και για την είσοδο σε αυτές.
  7. Διεθνείς Στρατηγικές Συμμαχίες.
  8. Διεθνές Μάρκετινγκ.
  9. Διεθνής Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών.
  10. Διεθνής Χρηματοπιστωτική Διοίκηση.
  11. Διεθνής Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων και Εργασιακών Σχέσεων.
  12. Διεθνείς Χρηματοπιστωτικές Αγορές & Διεθνείς Οργανισμοί.
  13. Ηθική και Κοινωνική Ευθύνη στις Διεθνείς Επιχειρήσεις.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Εξειδικευμένο λογισμικό στο εργαστήριο/ διαδικτυακά (περιγράψτε το λογισμικό).
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)35
Αυτοτελής Μελέτη51
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (10 μον.)  που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (2-3 μονάδες, συμπληρωματικά του βαθμού εξέτασης)

  • Εργασία στη θεματολογία του μαθήματος.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών εξηγούνται στους φοιτητές κατά την παροχή οδηγιών και επεξηγήσεων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επιχειρηματικότητα, Ricky W. Griffin, M.W. Pustay (Δημήτρης Μανωλόπουλος, Παναγιώτα Σαπουνά – επιμέλεια) Τζιόλας, Έκδοση 8η, 2018. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77106780.
  2. Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Ball A. Donald, Geringer J. Michael, Minor S. Michael, McNett M. Jeanne, Εκδόσεις Επίκεντρο, 2014. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22767619.
  3. Η Διεθνοποιημένη Επιχείρηση τον Εικοστό Πρώτο Αιώνα, Μανωλόπουλος Δημήτριος, Μπιτζένης Αριστείδης, Εκδόσεις Interbooks, 2018. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77121323.
  4. Ιωάννης Χατζηδημητρίου «Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες». Εκδόσεις Ανικούλα , Θεσσαλονίκη 2003.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of International Management.
  2. European Journal of International Management.
  3. Journal of International Management Studies.
  4. International Business Management.
  5. International Journal of Management Reviews.