Επικοινωνία Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης

Γενικά

  • Κωδικός: Β03
  • Εξάμηνο:
  • Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
  • Τύπος μαθήματος:
  • Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά (Αγγλικά για τους φοιτητές Erasmus)
  • Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
  • Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης (3)
  • Μονάδες ECTS: 5

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Ψηφιακή επικοινωνία.
  • Μοντέλα επικοινωνίας και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Στρατηγική επικοινωνίας και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Ταυτότητες και κοινότητες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Κυριότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Επικοινωνία σε κινητές συσκευές.
  • Τα οικονομικά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Μελέτες περίπτωσης.

Μαθησιακοί Στόχοι

Ο φοιτητής θα μπορεί να διακρίνει τις μορφές και το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επικοινωνίας και θα μπορέσει να μελετήσει, να σχεδιάσει και να αναπτύξει την επικοινωνία μίας επιχείρησης ή ενός πολιτιστικού οργανισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναλύοντας, συνθέτοντας και αξιολογώντας τις απαιτήσεις για την ηλεκτρονική επικοινωνία και την υιοθέτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τόσο στο ελληνικό αλλά και στο παγκόσμιο περιβάλλον. Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται με τη χρήση σύχρονων μεθόδων θεωρητικής διδασκαλίας, με μελέτες περιπτώσεων και παρουσιάσεις στελεχών ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών που ασχολούνται με την ηλεκτρονική επικοινωνία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Το μάθημα αποτελεί βασικό μάθημα στις έννοιες της επικοινωνίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εξοικείωση του φοιτητή με τις βασικές αρχές που σχετίζονται με την επικοινωνία μέσω κοινωνικής δικτύωσης. Σκοπός είναι να κατανοήσει ο φοιτητής τις έννοιες που σχετίζονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την ηλεκτρονική επικοινωνία. Περιλαμβάνει θέματα σχετικά με τον ρόλο και τους στόχους της επικοινωνίας, τη συσχέτιση αυτής με τα στοιχεία του μείγματος Μάρκετινγκ, το πλαίσιο στο οποίο η επικοινωνία λειτουργεί, τις μορφές και το περιεχόμενο της ηλεκτρονικής επικοινωνίας, τη μελέτη, το σχεδιασμό και την ανάπτυξη της επικοινωνίας μιας επιχείρησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την αξιολόγηση των απαιτήσεων της ηλεκτρονικής επικοινωνίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας αυτής ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση:

  • Να περιγράφει τα βασικά και κρίσιμα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας και να αναγνωρίζει τα σύγχρονα μοντέλα επικοινωνίας ώστε να μπορεί να τα περιγράφει, να τα ταξινομεί και να δίνει παραδείγματα.
  • Να επεξηγεί και να υποστηρίζει εξηγεί τις θεωρίες της επικοινωνίας.
  • Να δημιουργεί ένα σχέδιο επικοινωνίας στην κοινωνία των πληροφοριών και της γνώσης.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Λήψη αποφάσεων.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Διδασκαλία στην τάξη και υποστήριξη φοιτητών μέσα από το σύστημα e-learning του Τμήματος.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία: Λογισμικό Επεξεργασία Κειμένου, Παρουσιάσεων, Υπολογιστικών Φύλλων. Για τη διεξαγωγή των παρουσιάσεων γίνεται χρήση Video projector.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία: Η επικοινωνία με τους φοιτητές επιτυγχάνεται μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου και της πλατφόρμας e-learning του Τμήματος.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις46
Ασκήσεις Πράξης26
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)10
Άσκηση πεδίου ή εκπόνηση μελέτης (project)10
Αυτοτελής Μελέτη33
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Α. Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού‐λάθους.
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης και Επίλυση Προβλημάτων.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Εξέταση μελέτης περίπτωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.
Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

Β. Εργασία (30 %).

  • Επιλογή ενός εκ των διδασκόντων πεδίων της Επικοινωνίας Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με το Επικοινωνίας Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.
Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω:

  • Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων,
  • επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων,
  • στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας,
  • κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν,
  • η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, ο σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.

Γ. Παρουσίαση Εργασίας (10 %).
Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό Κριτήρια αξιολόγησης:

  • Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων,
  • συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα,
  • ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση,
  • ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. ΚΑΒΟΥΡΑ Α (2016) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΟΝΙΚΟΣ.
  2. Social Media Marketing – Μάρκετινγκ με μέσα κοινωνική Δικτύωσης, Συγγραφέας: Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon, Μεταφραστής: Μαρία Κωνσταντοπούλου, Εκδόσεις Δίαυλος, 2016.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence.
  2. Journal of Interactive Marketing.
  3. International Journal of Internet Marketing and Advertising.