Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  1. Η έννοια, τα χαρακτηριστικά και τα στοιχεία των ολοκληρωμένων επικοινωνιών μάρκετινγκ.
  2. Διαφορές και ομοιότητες των ολοκληρωμένων επικοινωνιών μάρκετινγκ με την παραδοσιακή προώθηση.
  3. Η στρατηγική των ολοκληρωμένων επικοινωνιών μάρκετινγκ.
  4. Έννοια και χαρακτηριστικά της διαφήμισης.
  5. Τρόποι ανάπτυξης μιας επιτυχημένης διαφημιστικής εκστρατείας.
  6. Το δημιουργικό της διαφήμισης.
  7. Η έννοια, τα χαρακτηριστικά και οι μορφές της προώθησης πωλήσεων.
  8. Η έννοια, τα χαρακτηριστικά της και η διαδικασία της πώλησης.
  9. Η οργάνωση και διοίκηση ενός τμήματος πωλήσεων.
  10. Οι δημόσιες σχέσεις και η διαχείριση της δημοσιότητας ως μέσο προβολής και προώθησης.
  11. Η έννοια, τα χαρακτηριστικά και οι ενέργειες του άμεσου και διαδικτυακού μάρκετινγκ.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα «Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ» (ΟΕΜ) επιδιώκει να αναλύσει τους τρόπους προβολής και προώθησης που διαθέτει μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός στο πλαίσιο του μάρκετινγκ. Η ύλη του μαθήματος έχει ως στόχο να γνωρίσει και να εξοικειώσει του φοιτητές με τους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση ή ένας οργανισμός μπορεί να συντονίσει τα μέσα και τους τρόπους που διαθέτει προκειμένου να διαμορφώσει στο κοινό μια ξεκάθαρη, συνεπή και θετική εικόνα για τον ίδιο και τα προϊόντα του.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Αντιλαμβάνονται την έννοια, τα χαρακτηριστικά και τα στοιχεία των ΟΕΜ.
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν τις διαφορές και τις ομοιότητες των ΟΕΜ σε σχέση με την παραδοσιακή προώθηση.
  • Διακρίνουν και να αντιλαμβάνονται την έννοια και τα χαρακτηριστικά της διαφήμισης ως μέσο προβολής και προώθησης.
  • Αντιλαμβάνονται και να γνωρίζουν πώς αναπτύσσεται μια επιτυχημένη διαφημιστική εκστρατεία.
  • Αντιλαμβάνονται και να γνωρίζουν την έννοια, τα χαρακτηριστικά και τις μορφές της προώθησης πωλήσεων ως προωθητικό μέσο.
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν την έννοια, τα χαρακτηριστικά της και τη διαδικασία της πώλησης.
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν τη οργάνωση και διοίκηση ενός τμήματος πωλήσεων.
  • Κατανοούν και να γνωρίζουν τις δημόσιες σχέσεις και τη διαχείριση της δημοσιότητας ως μέσο προβολής και προώθησης.
  • Κατανοούν και να γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά και τις ενέργειες του άμεσου και διαδικτυακού μάρκετινγκ.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην τάξη.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις25
Ασκήσεις Πράξης14
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)26
Αυτοτελής Μελέτη60
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (90%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομική Εργασίας (10%) που περιλαμβάνει:

  • Γραπτή εργασία.
  • Προφορική παρουσίαση στην τάξη.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, καθώς και στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Belch, G. και Belch, M. (2018). Διαφήμιση και Προώθηση: Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Μάρκετινγκ. Θεσσαλονίκη: Τζιόλας.
  2. Arens, W., Arens, C., Schaefer, D. και Weigold, M. (2015). Αποτελεσματική Διαφήμιση: Πώς Σχεδιάζονται και Υλοποιούνται Ολοκληρωμένες Επικοινωνιακές Καμπάνιες. Αθήνα: Rsili.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Ang. L. (2014). Principles of Integrated Marketing Communications. Cambridge University Press.
  2. Αυλωνίτης Γ. και Σταθακόπουλος, Β. (2017). Αποτελεσματική Οργάνωση και Διοίκηση Πωλήσεων. Αθήνα: Unibooks.
  3. Baskin O., C. Aronoff, D. Lattimore (2000). Δημόσιες σχέσεις: Το επάγγελμα και η άσκησή του. Αθήνα: Παπαζήσης.
  4. Caywood, C. (2012). The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Marketing Communications, 2nd ed. New York: McGraw Hill.
  5. Clow, K.E. and Baack, D.E. (2015). Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications, 7th ed. London: Prenice Hall.
  6. Ζώτος, Γ. (2018). Διαφήμιση: Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Αποτελεσματικότητα, 6η έκ. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
  7. Jobber D. και Lancaster G. (2005). Οργάνωση και Διοίκηση Πωλήσεων. Αθήνα: Κλειδάριθμος.
  8. Percy, L. (2014). Strategic Integrated Marketing Communications, 2nd ed. London: Routledge.
  9. Seitel, F. (2018). Δημόσιες Σχέσεις: Θεωρία και Εφαρμογές. Αθήνα: Broken Hill.
  10. Shimp, T.A. and Andrews, J.C. (2013). Advertising Promotion and Other Aspects of Integrated Marketing Communications, 9th ed. Cengage Learning.
  11. Σταθακόπουλος, Β. Και Γούναρης Σ. (2017). Διοίκηση Στρατηγικών Σχέσεων: Μάρκετινγκ και Πωλήσεις για Πελάτες Στρατηγικής Σημασίας Αθήνα: Unibooks.
  12. Young, A. (2014). Brand Media Strategy: Integrated Communications Planning in the Digital Era, 2nd ed. Palgrave Macmillan.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Marketing.
  2. Journal of Marketing Research.
  3. Journal of Personal Selling & Sales Management.
  4. The Journal of Business & Industrial Marketing.
  5. Journal of Advertising.
  6. Corporate Reputation Review.
  7. Journal of Communication Management.
  8. Industrial Marketing Management.
  9. European Journal of Marketing.
  10. Marketing Intelligence & Planning.
  11. Public Opinion Quarterly.
  12. Public Relations Review.
  13. Journal of Public Relations Research.
  14. International Journal of Public Opinion Research.