ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Περιφερειακή Οικονομική και Οικονομική Ανάπτυξη

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b109 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Εαρινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Περιφερειακή Οικονομική και Οικονομική Ανάπτυξη
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=866

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να καταδείξει τα διάφορα οικονομικά – μαθηματικά πρότυπα Περιφερειακής Οικονομικής Μεγέθυνσης και Ανάπτυξης, σε Ελληνικό, Ευρωπαϊκό και Διεθνές περιβάλλον.
  • Να αναλύσει τους επιστημονικούς λόγους της αδυναμίας χρησιμοποίησης ενός οριστικού πλαισίου στην θεωρητική και εφαρμοσμένη αναζήτηση για την Οικονομική Μεγέθυνση.
  • Να περιγράψει και να αναλύσει στατιστικές αναφορές – έρευνες που αφορούν στην Ελληνική οικονομική πραγματικότητα, μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ευρωπαϊκών δεδομένων οικονομικής συνεργασίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης, στην βάση των διεθνών προτύπων οικονομικής ανάπτυξης και περιφερειακής οικονομικής και των επιχειρησιακών – επιχειρηματικών εφαρμογών τους.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν τις επιστημονικές αδυναμίες ύπαρξης μίας ενιαίας και καθολικής θεωρίας της Οικονομικής Μεγέθυνσης.
  • Να γνωρίζουν το μεγάλο και πολύπλοκο εύρος του επιστημονικού αντικειμένου και την ύπαρξη πολυδιάστατης και διεπιστημονικής προσέγγισής του.
  • Να κατανοούν την ανάγκη παρακολούθησης των σύγχρονων εξελίξεων στην αιχμή του επιστημονικού πεδίου της Περιφερειακής Οικονομικής και των εφαρμογών της αναπτυξιακής πολιτικής στην Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων, ώστε να αξιολογούν τις διαθέσιμες επιλογές στην λήψη των σχετικών επιχειρησιακών αποφάσεων.
  • Να αντιλαμβάνονται καλά και να έχουν επίγνωση της ανάγκης χρήσεως και συστηματικής εφαρμογής ανώτερων μαθηματικών και στατιστικών μεθόδων, στον επιστημονικό χώρο της Περιφερειακής Οικονομικής και Οικονομικής Μεγέθυνσης και των επιπτώσεών τους στην επιχειρηματική δραστηριότητα και στις επιχειρησιακές επενδυτικές αποφάσεις, αλλά και στην πιθανή περαιτέρω επιτυχή συνέχιση των σπουδών τους, σε ανώτερο επίπεδο.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Ομαδική Εργασία, σε διεθνές αλλά και σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Οικονομικές Έννοιες της Περιφερειακής Οικονομικής Επιστήμης.
  • Πλαίσια της Περιφερειακής Οικονομικής Αναλύσεως.
  • Ποσοτική ανάλυση και Μέτρηση Περιφερειακών Ανισοτήτων και Σχέσεων.
  • Περιφερειακές Ανισότητες στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και στο Διεθνές Περιβάλλον.
  • Οικονομικές Θεωρίες Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
  • Τόπος Εγκατάστασης Επιχειρήσεων.
  • Οικονομική Μεγέθυνση και Ανάπτυξη, στο διεθνές περιβάλλον. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, Διεθνείς Επιχειρησιακές Επενδύσεις και Αναπτυξιακές Επιπτώσεις.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • e-mail.
  • Εφαρμογές Διαδικτύου, κατά περίπτωση.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις40
Ασκήσεις Εφαρμογών25
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)20
Αυτοτελής Μελέτη40
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης, Ελληνικού, Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Ενδιαφέροντος.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου επιχειρησιακού χρόνου, κόστους και οικονομοτεχνικών αποτελεσμάτων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων σχετικής θεωρίας.
  • Γραπτή Εργασία, κατά περίπτωση.

ΙΙ. Εργασία (20%)

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, κατά περίπτωση.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Σ. Πολύζος, «Περιφερειακή Ανάπτυξη» (K.E.: 7648530), Εκδόσεις Κριτική Α.Ε., 1η Έκδοση, Αθήνα 2011, ISBN: 978-960-218-730-2.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. P. McCANN, «Αστική & Περιφερειακή Οικονομική» (Κ.Ε.: 59367874), Εκδόσεις Κριτική Α.Ε., 2η Έκδοση, Αθήνα 2016, ISBN: 978-960-586-141-4.
  2. Λ. Λαμπριανίδης, «Οικονομική Γεωγραφία» (Κ.Ε.: 22767841), Εκδόσεις Πατάκη, 2η Έκδοση, Αθήνα 2012, ISBN: 978-960-16-4618-3.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ).
  2. ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ (ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ).
  3. ΜΕΛΕΤΕΣ ΙΟΒΕ/ΚΕΠΕ/ΤΡΑΠΕΖΩΝ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ (I.M.F., UN, EU, etc) (ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ – ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ – ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΣ-ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ – ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ & ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ).