ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αξιολόγηση Επενδύσεων και Οικονομοτεχνικές Μελέτες

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ %ce%b107 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Κατ/νσης Χειμερινό
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αξιολόγηση Επενδύσεων και Οικονομοτεχνικές Μελέτες
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Θεωρία 3 5
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση start up η σε καθεστώς λειτουργίας, μπορεί να αναπτυχθεί μέσα από τις επενδυτικές μελέτες, τους αναπτυξιακούς νόμους , και τα άλλα χρηματοδοτικά μέσα που συνιστούν την εσωτερική και εξωτερική χρηματοδότηση μέσω κοινοτικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών (ΕΣΠΑ).
  • Να περιγράψει την επενδυτική μελέτη όσο σε θεωρητικό επίπεδο, αναλύοντας τη σημασία και το ρόλο της σκοπιμότητας της, τόσο και στη πράξη και συγκεκριμένα καταδεικνύοντας όλα τα σημεία που αυτή πρέπει να περιλαμβάνει δηλαδή το τόπο, το χρόνο, τα προϊόντα, τις πωλήσεις , τη χρηματοδότηση του έργου κλπ.
  • Να παρουσιάσει τις Αρχές της επιστήμης της Διοίκησης, το περιεχόμενο και το θεωρητικό της πλαίσιο.
  • Να αναπτύξει στους σπουδαστές την ικανότητα διοικητικής σκέψης και σύνθεσης των αρχών διοίκησης.
  • Να εξετάσει τη δράση των επιχειρήσεων για την επίτευξη στόχων μέσα από τη συμβολή κάθε εταιρικής λειτουργίας αλλά και τον συντονισμό των εταιρικών λειτουργιών.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να έχουν πετύχει τα εξής μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Την εκμάθηση της έννοιας υπολογισμού των αποδόσεων σταθμισμένων ως προς τον κίνδυνο.
  • Την εκμάθηση των βασικών αρχών και της αξιολόγησης των Συλλογικών Μορφών Επενδύσεων.
  • Την κατανόηση της διαδικασίας διαχείρισης ενός χαρτοφυλακίου αποτελούμενου από μετοχές, σε πραγματικό χρόνο και συνθήκες.
  • Την κατανόηση των εννοιών της Σύγχρονης Διαχείρισης Χαρτοφυλακίου και της Διαφοροποίησης του Κινδύνου.
  • Την εκμάθηση των τεχνικών και μεθόδων συγκριτικής και απόλυτης αξιολόγησης μετοχών και επιλογής του στα πλαίσια χαρτοφυλακίου.
  • Την κατανόηση και εκμάθηση του τρόπου με τον οποίο μια οικονομοτεχνική μελέτη περιγράφει με ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα την αρχή, εκτέλεση, πέρας και λειτουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου.
  • Την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση προάγει συγκεκριμένες στρατηγικές χρηματοδότησης οι οποίες συμπληρώνουν και πολλαπλασιάζουν τα αποτελέσματα της εθνικής στρατηγικής βελτίωσης του χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Ομαδική Εργασία.
  • Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων.
  • Λήψη αποφάσεων.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Η Νέα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη, απασχόληση και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, όπως διαμορφώνεται από την υιοθέτηση της Λευκής Βίβλου.
  • Κοινοτικά προγράμματα για τη βελτίωση του χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων.
  • Μηχανισμοί χρηματοδότησης των επιχειρήσεων στο πλαίσιο της διαρθρωτικής πολιτικής.
  • Η χρηματοδοτική πολιτική του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων.
  • Η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.
  • Βασικές αρχές διαχείρισης συλλογικών επενδύσεων και  τεχνικές Αποτίμησης και Ανάλυσης Μετοχών με παράλληλη παρουσίαση των Τεχνικών Διαχείρισης Χαρτοφυλακίων Αποτελούμενων από Μετοχές.
  • Εργασία Διαχείρισης Χαρτοφυλακίου αποτελούμενου από Μετοχές, σε πραγματικό χρόνο και συνθήκες.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Στην τάξη.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις75
Ασκήσεις Πράξης40
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)10
Σύνολο125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

Τα κριτήρια αξιολόγησης. Η ύλη του μαθήματος και οι μαθησιακοί στόχοι αναφέρονται στο περίγραμμα του μαθήματος. Αυτά όπως και ο τρόπος αξιολόγησης αναλύονται και κατά τη διάρκεια των αρχικών διαλέξεων. Επίσης θα υπάρξει ανάλογη ενημέρωση από το σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Νικολαίδης, Μ. «Εγχειρίδιο Εκπόνησης Οικονομοτεχνικών Μελετών» , εκδόσεις Δίσιγμα ΙΚΕ, 2016, Αθήνα.
  2. Bodie, Kane, Marcus « ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ»  , 2015,Εκδόσεις UTOPIA, Αθήνα.
  3. Καρβούνης, Σ. , Γεωργακέλλος, Δ. «Οικονομοτεχνικές Μελέτες», εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε., Αθήνα 2010.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Bodie, Z., Kane, A., and  Marcus, A. «Investments 10th Edition, Mac Graw Hill, 2013.
  2. Παπούλιας, Γ. «Επενδύσεις. Διοίκηση και Ανάλυση», Σύγχρονη Εκδοτική , Αθήνα, 2006.
  3. Lock Denis (2014). The Essentials of Project Management. Fourth Edition: Rouledge.
  4. Lawrie Alan (2014). Business and Strategic Planning: Directory of Social Change.
  5. Cunningham Scott, Hermans Leon (2018). Actor and Strategy Models: Practical Applications and Step‐wise Approaches:  John Wiley & Sons, Inc.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Project Management Journal, Wiley.
  2. World Development, Elsevier.
  3. Journal of Business, Elsevier.
  4. Renewable and Sustainable Energy Reviews, Elsevier.
  5. Investment Science, Oxford University Press.