Διεθνές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  1. Ή έννοια της διεθνοποίησης και παγκοσμιοποίησης των αγορών.
  2. Το Διεθνές Περιβάλλον: Νομικό, Τεχνολογικό, Λογιστικό και Πολιτικό Περιβάλλον.
  3. Ο Ρόλος του Πολιτισμού στις διεθνείς επιχειρήσεις.
  4. Διεθνές εμπόριο και διεθνείς επενδύσεις.
  5. Διεθνής Στρατηγική Διοίκηση.
  6. Στρατηγικές για την ανάλυση ξένων αγορών και για την είσοδο σε αυτές.
  7. Διεθνείς Στρατηγικές Συμμαχίες.
  8. Διεθνές Μάρκετινγκ.
  9. Διεθνής Διοίκηση Επιχειρησιακών Λειτουργιών.
  10. Διεθνής Χρηματοπιστωτική Διοίκηση.
  11. Διεθνής Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων και Εργασιακών Σχέσεων.
  12. Διεθνείς Χρηματοπιστωτικές Αγορές & Διεθνείς Οργανισμοί.
  13. Ηθική και Κοινωνική Ευθύνη στις Διεθνείς Επιχειρήσεις.

Μαθησιακοί Στόχοι

Οι στόχοι αυτού του μαθήματος είναι:

  • Να μεταδώσει στους σπουδαστές τη σημασία των εννοιών της παγκοσμιοποίησης και της διεθνοποίησης των αγορών και των οικονομιών καθώς και της διεθνοποίησης των επιχειρηματιών δραστηριοτήτων.
  • Να παρουσιάσει και να αναλύσει τις επιδράσεις των πολιτιστικών αξιών στις επιχειρηματικές λειτουργίες και να αναπτύξει τις σύγχρονες θεωρίες και πρακτικές διαπολιτισμικής διοίκησης.
  • Να επισημάνει τις πρόσθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι διεθνείς επιχειρήσεις.
  • Να περιγράψει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα που συνεπάγεται η διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να κατανοούν τις έννοιες της παγκοσμιοποίησης και της διεθνοποίησης.
  • Να γνωρίζουν τους κυριότερους παράγοντες του διεθνούς οικονομικού περιβάλλοντος, καθώς και το ρόλο και τη συμβολή στη λειτουργία και διαμόρφωσή του.
  • Να κατανοούν την ανάγκη αντιμετώπισης των ζητημάτων που προκύπτουν από τις εθνικές, πολιτισμικές και γλωσσικές διαφορετικότητές και να αναπτύσσουν σχετικά προγράμματα δράσης.
  • Να  εφαρμόζουν τις στρατηγικές που είναι διαθέσιμες στις επιχειρήσεις για να διεθνοποιήσουν τις δραστηριότητες της.
  • Αναπτύσσουν ιδέες και επιχειρήματα σχετικά με τη διεθνοποίηση των επιχειρήσεων και τη λειτουργία τους στις διεθνείς αγορές.

Γενικές Ικανότητες

  • Αυτόνομη Εργασία.
  • Ατομική/ Ομαδική Εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην τάξη.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Εξειδικευμένο λογισμικό στο εργαστήριο/ διαδικτυακά (περιγράψτε το λογισμικό).
  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
  • e-mail.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)35
Αυτοτελής Μελέτη51
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (10 μον.)  που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (2-3 μονάδες, συμπληρωματικά του βαθμού εξέτασης)

  • Εργασία στη θεματολογία του μαθήματος.

Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργασιών εξηγούνται στους φοιτητές κατά την παροχή οδηγιών και επεξηγήσεων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Διεθνείς Επιχειρήσεις και Επιχειρηματικότητα, Ricky W. Griffin, M.W. Pustay (Δημήτρης Μανωλόπουλος, Παναγιώτα Σαπουνά – επιμέλεια) Τζιόλας, Έκδοση 8η, 2018. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77106780.
  2. Διεθνής Επιχειρηματική Δραστηριότητα, Ball A. Donald, Geringer J. Michael, Minor S. Michael, McNett M. Jeanne, Εκδόσεις Επίκεντρο, 2014. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 22767619.
  3. Η Διεθνοποιημένη Επιχείρηση τον Εικοστό Πρώτο Αιώνα, Μανωλόπουλος Δημήτριος, Μπιτζένης Αριστείδης, Εκδόσεις Interbooks, 2018. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77121323.
  4. Ιωάννης Χατζηδημητρίου «Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες». Εκδόσεις Ανικούλα , Θεσσαλονίκη 2003.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of International Management.
  2. European Journal of International Management.
  3. Journal of International Management Studies.
  4. International Business Management.
  5. International Journal of Management Reviews.