Ελεγκτική
Γενικά
- Κωδικός: Α11
- Εξάμηνο: Κατ/νσης Εαρινό
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδίκευσης
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις (3)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=333
- Διδάσκοντες: Καραγιώργος Αλκιβιάδης
- Πρόγραμμα Εξετάσεων:
Περιεχόμενα μαθήματος
- Ορισμός και έννοια ελεγκτικής.
- Διακρίσεις ελέγχου και κατηγορίες ελεγκτών.
- Φορείς παρακολούθησης ελεγκτικού έργου.
- Πλαίσιο λειτουργίας εσωτερικού ελέγχου και πρότυπα εσωτερικού ελέγχου.
- Ελεγκτικές διαδικασίες.
- Έλεγχος παγίων.
- Έλεγχος συμμέτοχων και χρεογράφων.
- Έλεγχος αποθεμάτων.
- Έλεγχος απαιτήσεων.
- Έλεγχος μεταβολών καθαρής θέσης.
- Έλεγχος υποχρεώσεων.
- Έλεγχος προβλέψεων για κίνδυνους και έξοδα.
- Έλεγχος κόστους παραχθέντων και κόστους πωληθέντων.
Μαθησιακοί Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να κατανοήσουν οι φοιτητές:
- Τη διάκριση μεταξύ της εσωτερικής από την εξωτερική ελεγκτική, αλλά και την οργανωτική λειτουργία του ελέγχου.
- Τις πιθανές αιτίες αποκλίσεων μεταξύ σχεδιασμένων και εκτελούμενων δραστηριοτήτων.
- Τη μεθοδολογία επαληθεύσεων.
- Τη λειτουργική οργάνωση της εσωτερικής ελεγκτικής λειτουργίας.
- Την ένταξη της εσωτερικής ελεγκτικής στην οργάνωση μιας επιχείρησης.
- Το τρόπο κατάρτισης ελεγκτικών μεθόδων για όλα τα επίπεδα της οργανωτικής λειτουργίας των επιχειρήσεων.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
- Σχεδιάζουν τη λειτουργία της εσωτερικής ελεγκτικής.
- Να σχεδιάζουν τους κανόνες λειτουργίας της εσωτερικής ελεγκτικής σε διάφορες κατηγορίες επιχειρήσεων, , σε διάφορα διαχειριστικά συστήματα και σε διάφορους οικονομικούς τομείς.
- Να εκτελούν επιμέρους ελεγκτικές δραστηριότητες και επαληθεύσεις.
- Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τα εργαλεία προσδιορισμού των αποκλίσεων.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη Εργασία.
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
- e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 |
Συγγραφή εργασίας (εργασιών) | 35 |
Αυτοτελής Μελέτη | 51 |
Σύνολο | 125 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
- Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
ΙΙ. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)
- Η εργασία αφορά τις διαφορετικές προσεγγίσεις των μεθοδολογιών six sigma και της συνάρτησης belief για την ανακάλυψη και τον προσδιορισμό των αποκλίσεων.
Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ – ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Συγγραφείς: ΝΕΓΚΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ,ΤΑΧΥΝΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Έτος Τρέχ. Έκδοσης 2017.
- ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ Συγγραφείς: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΛΗΦΑΝΤΗΣ Έτος Τρέχ. Έκδοσης 2018.
- Εσωτερικός Έλεγχος Συγγραφείς: Δημήτριος Βασιλείου, Νικόλαος Ηρειώτης, Μάριος Μενεξιάδης, Δημήτριος Μπάλιος Έτος Τρέχ. Έκδοσης 2017.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά
- Journal of Accounting, Auditing and Finance.