Πτυχιακή Εργασία

Γενικά

  • Κωδικός: Κ02
  • Εξάμηνο:
  • Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
  • Τύπος μαθήματος:
  • Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
  • Το μάθημα διατίθεται σε φοιτητές Erasmus
  • Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης (3)
  • Μονάδες ECTS: 5
  • Σελίδα μαθήματος: https://ba.ihu.gr/thesis/

Περιεχόμενα μαθήματος

Ο φοιτητής συζητά με τον επιβλέποντα καθηγητή την προοπτική εκπόνησης πτυχιακής εργασίας και επιλέγει το θέμα της. Σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγητή και με την καθοδήγησή του, αποφασίζει τα ερευνητικά ερωτήματα που θα απαντήσει η πτυχιακή εργασία και σχεδιάζει την ερευνητική μεθοδολογία. Ανάλογα με το θέμα και τις ειδικές απαιτήσεις της ερευνητικής μεθοδολογίας, εκπονεί τις ποικίλες ερευνητικές δραστηριότητες και συγγράφει την πτυχιακή εργασία. Η πτυχιακή εργασία παρουσιάζεται ενώπιον τριμελούς επιτροπής διδασκόντων συναφούς επιστημονικής εξειδίκευσης (κατά το δυνατόν).

Μαθησιακοί Στόχοι

Σκοπός της Πτυχιακής Εργασίας είναι να μάθει ο φοιτητής τον τρόπο σχεδιασμού, διενέργειας, συγγραφής  και παρουσίασης μιας επιστημονικής εργασίας, το οποίο είναι πιθανό να του χρειαστεί στη μετέπειτα επιστημονική και επαγγελματική του σταδιοδρομία. Η Πτυχιακή Εργασία θα βοηθήσει το φοιτητή να δημιουργήσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιστημονική του εξέλιξη.

Η Πτυχιακή Εργασία έχει σκοπό ο φοιτητής:

  • Να κατανοήσει την έννοια, τις βασικές μεθόδους και τις βασικές διαδικασίες της επιστημονικής έρευνας.
  • Να γνωρίζει πώς να σχεδιάζει και να εκτελεί ερευνητικές δραστηριότητες.
  • Να μάθει να αξιοποιεί τις βιβλιογραφικές πηγές, αναπτύσσοντας κριτική σκέψη, για να αποκτήσει την πρόσφατη γνώση για το υπό μελέτη ζήτημα, όπως αυτή προκύπτει μέσα από τη βιβλιογραφία.
  • Να προσεγγίσει και να προβληματιστεί για φαινόμενα που απαντώνται συχνά στο ευρύτερο γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Επιχειρήσεων, αποκτώντας εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος της πτυχιακής εργασίας οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζουν και να επιλέγουν επίκαιρα και σημαντικά ερευνητικά ζητήματα, τα οποία θα αποτελέσουν το αντικείμενο της ερευνητικής τους μελέτης.
  • Να θέτουν τους ερευνητικούς στόχους της ερευνητικής τους μελέτης.
  • Να σχεδιάζουν τη μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας που θα ακολουθήσουν.
  • Να εκτελούν ερευνητικές δραστηριότητες που ταιριάζουν στο θέμα και την μεθοδολογία που έχουν επιλέξει.
  • Σα συνάγουν ερευνητικά συμπεράσματα.
  • Να συγγράφουν την ερευνητική μελέτη (πτυχιακή εργασία).
  • Να παρουσιάζουν την ερευνητική μελέτη (πτυχιακή εργασία).

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Συνεργασία/ καθοδήγηση φοιτητή από τον επιβλέποντα καθηγητή.
  • Προσωπική μελέτη.
  • Παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Διάφοροι τρόποι συνεργασίας μεταξύ του επιβλέποντα καθηγητή και του φοιτητή.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Αυτοτελής Μελέτη80
Συγγραφή εργασίας40
Παρουσίαση εργασίας5
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (10 μονάδες)

  • Προφορική παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας ενώπιον της τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης (15 λεπτά).
  • Συζήτηση και απάντηση ερωτήσεων (5-10 λεπτά).

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. MARK SAUNDERS, PHILIP LEWIS, ADRIAN THORNHILL, «ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ – ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ», ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΣΙΓΜΑ, 2η έκδοση.
  2. J. David Creswell, John W. Creswell, “Σχεδιασμός Έρευνας, Προσεγγίσεις Ποιοτικών, Ποσοτικών και Μικτών Μεθόδων”, Εκδόσεις ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ, 2019.