Τουριστικό Μάρκετινγκ

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Η εφαρμογή του μάρκετινγκ στον τουρισμού.
  • Ο προγραμματισμός του τουριστικού μάρκετινγκ.
  • Η έρευνα τουριστικού μάρκετινγκ.
  • Η ανάλυση της αγοραστικής συμπεριφοράς του τουρίστα.
  • Η τουριστική αγορά.
  • Το τουριστικό προϊόν.
  • Η τιμολόγηση του τουριστικού προϊόντος.
  • Η διανομή των τουριστικών προϊόντων.
  • Η προώθηση των τουριστικών προϊόντων.
  • Η διαφήμιση στον τουρισμό.
  • Οι δημόσιες σχέσεις στον τουρισμό.
  • Οι προσωπικές πωλήσεις στον τουρισμό.
  • Η προώθηση πωλήσεων στον τουρισμό.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το μάθημα επιδιώκει να περιγράψει και να εξοικειώσει τους φοιτητές με τους τρόπους, τα μέσα και τις μεθόδους με τους οποίους οι επιχειρήσεις στον κλάδο του τουρισμού μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις αρχές, τις τεχνικές και τις μεθόδους του μάρκετινγκ υπηρεσιών, προκειμένου να οικοδομήσουν καλύτερες σχέσεις με τους καταναλωτές του τουριστικού προϊόντος. Στοχεύει να τους βοηθήσει να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες του τουριστικού μάρκετινγκ, καθώς και το ρόλο και τη σημασία του στην ανάπτυξη και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να:

  • Αντιλαμβάνονται τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζεται το μάρκετινγκ στον τουρισμό και τις ιδιαιτερότητες του τουριστικού μάρκετινγκ.
  • Κατανοούν τη σημασία που έχει το τουριστικό μάρκετινγκ στην οικοδόμηση σχέσεων μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών του τουριστικού προϊόντος.
  • Αναπτύσσει μια στρατηγική μάρκετινγκ για τουριστικές επιχειρήσεις.
  • Διαμορφώνει ένα τουριστικό προϊόν για μια επιχείρηση, δελεαστικό προς τους καταναλωτές.
  • Αξιολογεί με τους τρόπους και ποια μέσα μπορεί να προβάλλει ένα τουριστικό προϊόν.

Γενικές Ικανότητες

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής.
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Στην τάξη.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning,
  • e-mail,
  • προβολή διαφανειών,
  • παρουσίαση περιεχομένου από το Διαδίκτυο.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Συγγραφή εργασίας (εργασιών)30
Αυτοτελής Μελέτη56
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (10 μονάδες) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση Ατομική Εργασίας (2-3 μονάδες) που περιλαμβάνει:

  • Γραπτή εργασία.
  • Προφορική παρουσίαση στην τάξη.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και αναγράφονται στο σύστημα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, καθώς και στα θέματα της γραπτής τελικής εξέτασης.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ

  1. Ηγουμενάκης, Ν. (2013). Τουριστικό Μάρκετινγκ στη Θεωρία και την Πράξη. Αθήνα: Φαίδιμος.
  2. Η Διαχείριση και το Μάρκετινγκ των Τουριστικών Προορισμών, ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ, Εκδόσεις ΑΦΟΙ Θ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΟΥ. 3η Έκδοση, 2017. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68371459.

ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΒΙΟΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Bowie, D., F. Buttle (2011). Hospitality Marketing: Principles and Practice, 2nd Oxford, UK: Elsevier.
  2. Kotler, P., J. Bowen, J. Makens (2014). Marketing for Hospitality and Tourism. 6th International Edition: Pearson.
  3. Page,S. (2006). Εισαγωγή στον Τουρισμό: Το Τουριστικό Μάνατζμεντ στον 21ο αιώνα. Παπαζήση. Αθήνα.
  4. Πρωτοπαπαδάκης, Ι. (2013). Μάρκετινγκ Υπηρεσιών: Εφαρμογή στον Τουρισμό. Αθήνα: Σταμούλης.
  5. Reid, R.. D. C. Bojanic (2010). Hospitality Marketing Management, 5th International Edition: Wiley.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Journal of Hospital Marketing & Public Relations.
  2. Journal of Hospitality and Leisure Marketing.
  3. Journal of Travel & Tourism Marketing.
  4. Journal of Vacation Marketing.
  5. Information Technology and Tourism.
  6. International Journal of Hospitality Management.
  7. Journal of Hospitality and Tourism Education.
  8. Tourism and Hospitality Planning.
  9. International Journal of Tourism Research.
  10. Tourism and Hospitality Research.