Διοίκηση Παραγωγής και Λειτουργιών
Γενικά
- Κωδικός: 601
- Εξάμηνο: 6ο
- Επίπεδο Σπουδών: Προπτυχιακό
- Τύπος μαθήματος: Ειδικού υποβάθρου
- Γλώσσα διδασκαλίας και εξετάσεων: Ελληνικά
- Μέθοδοι Διδασκαλίας (Ώρες/εβδ.): Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης (5)
- Μονάδες ECTS: 5
- Σελίδα μαθήματος: https://elearning.cm.ihu.gr/course/view.php?id=127
- Διδάσκοντες: Δημητριάδης Σωτήριος, Καρακίτσιου Αθανασία
- Πρόγραμμα Εξετάσεων:
Περιεχόμενα μαθήματος
Σχεδιασμός Προϊόντος, Σχεδιασμός παραγωγικής ικανότητας, Μελέτη Εργασίας, Επιλογή τόπου εγκατάστασης, Χωροταξικός σχεδιασμός, Μέθοδοι προβλέψεων, Προγραμματισμός και έλεγχος αποθεμάτων, Προγραμματισμός Παραγωγής.
Μαθησιακοί Στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν βασικά θέματα, που σχετίζονται με το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και τον έλεγχο παραγωγικών συστημάτων και συστημάτων παροχής υπηρεσιών.
Στα θέματα του σχεδιασμού περιλαμβάνονται :
- ο σχεδιασμός προϊόντος και υπηρεσιών,
- ο σχεδιασμός της δυναμικότητας,
- η μελέτη εργασίας,
- η επιλογή του τόπου εγκατάστασης και
- ο χωροταξικός σχεδιασμός.
Στα θέματα του προγραμματισμού και ελέγχου περιλαμβάνονται :
- η πρόβλεψη της ζήτησης,
- η διαχείριση των αποθεμάτων και
- ο προγραμματισμός της παραγωγής.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση :
- Να αναλύουν τη μεθοδολογία επιλογής και σχεδιασμού του προϊόντος (ή της υπηρεσίας) που θα παραχθεί. Να περιγράφουν τους παράγοντες που επηρεάζουν και να καθορίζουν τη δυναμικότητα του παραγωγικού συστήματος. Να ακολουθούν τη μεθοδολογία ανάπτυξης και τυποποίησης της μεθόδου εργασίας και να προσδιορίζουν το χρόνο που απαιτεί η εκτέλεση μιας εργασίας.
- Να χρησιμοποιούν ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια επιλογής της βέλτιστης θέσης εγκατάστασης ενός παραγωγικού συστήματος.
- Να διαχειρίζονται προβλήματα χωροταξικού σχεδιασμού, προβλήματα δηλαδή που σχετίζονται με την επιλογή της βέλτιστης διάταξης μηχανημάτων, εξοπλισμού και ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο παραγωγής.
- Να χρησιμοποιούν μεθόδους πρόβλεψης της ζήτησης.
- Να αναλύουν προβλήματα σχετικά με τη διαχείριση των αποθεμάτων.
- Να αντιλαμβάνονται τη μεθοδολογία και τις παραμέτρους εκπόνησης προγραμμάτων παραγωγής.
Γενικές Ικανότητες
- Αυτόνομη Εργασία.
- Ομαδική Εργασία.
- Λήψη αποφάσεων.
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
Μέθοδοι Διδασκαλίας
- Στην τάξη.
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
- Ηλεκτρονική πλατφόρμα e-learning.
- e-mail.
Οργάνωση Διδασκαλίας
Δραστηριότητα | Φόρτος εργασίας εξαμήνου |
Διαλέξεις | 39 |
Ασκήσεις Πράξης | 26 |
Συγγραφή εργασίας (εργασιών) | 20 |
Αυτοτελής Μελέτη | 65 |
Σύνολο | 150 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση και γραπτή εργασία (προαιρετική), που προσαυξάνει τη βαθμολογία της τελικής εξέτασης.
Η γραπτή τελική εξέταση περιλαμβάνει:
- (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και
- επίλυση προβλημάτων (ασκήσεων) με ποσοτικά δεδομένα.
Τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές κατά τη διάρκεια των αρχικών διαλέξεων.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Σ. Γ. Δημητριάδης, Α. Μηχιώτης, ‘Διοίκηση Συστημάτων Παραγωγής, εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ, 2007.
- Jae K. Shim, Joel G. Siegel, ‘Διοίκηση Εκμετάλλευσης’, Εκδόσεις Κλειδάριθμος, Αθήνα 2002.